نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: زکات علاوه بر منافع اجتماعی و اقتصادی که به همراه دارد، سبب قبولی روزه و بیمه شدن جسم و جان افراد می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک

آیت‌الله قربانعلی‌ دری‌‌نجف‌آبادی ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطرگفت : پرداخت زکات فطره به مستمندان، در صورت تحقق شروط آن از واجبات است که مسلمانان باید نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

وی افزود : به شکرانه یک ماه میهمانی الهی و ریزه‌خواری از خوان نعمات پر برکت خداوندی مومنین روزه‌دار بر اساس فتاوای مراجع معظم تقلید باید زکات فطره و کفارات خود را به نیازمندان واقعی پرداخت کنند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه زکات فطره آثار و برکات فراوانی به همراه دارد،گفت: پرداخت زکات فطره سبب قبولی اعمال و تأمین نیازهای نیازمندان می‌شود.

دری ‌نجف‌آبادی ‌تاکید کرد: زکات فطره یک نوع ادای دین و صدقه واجب است که آثار صدقه را دارد، پرداخت زکات فطره بر اساس برخی روایات سبب قبولی روزه و عبادات ماه رمضان می‌شود.

به گفته وی اگر زکات فطره با برنامه‌ریزی مناسب و به روش صحیحی جمع‌آوری شود و به دست فقرای واقعی برسد، یکی از راه‌های بزرگ فقرزدایی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به فضیلت‌های برپایی نماز عید سعید فطر گفت: اقامه نماز عید فطر نمادی از برقراری حکومت الله و نفی حکومت‌های طاغوت‌ است، مسلمانان پس از یک ماه توفیق روزه داری و شرکت در میهمانی خداوند و بهره‌گیری از فیوضات آن برای رستن از گناه در این نماز وحدت‌آفرین حضور پیدا می‌کنند.

امام جمعه اراک برپایی نماز عید سعید فطر را بزرگ‌ترین نمایش وحدت و عظمت مسلمانان جهان دانست و اظهار داشت: عید سعید فطر روز پیوند با اولیاالله است و باید منشا خیر و برکات در انسان و جامعه باشد.

دری‌‌نجف‌آبادی با بیان اینکه عید سعید فطر روز پیوند با اولیاالله است و باید منشا خیر و برکات در انسان و جامعه باشد، افزود: باید از درس‌های ماه مبارک رمضان به منظور ارتقاء اخلاق و معنویت بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، بهترین کلاس تقوا و بندگی برای مسلمانان است، اظهار کرد: همه مسلمانان باید جهاد همه‌ جانبه اقتصادی، سیاسی، علمی و تبلیغی در راه خدا داشته باشند، باید ارکان اقتصاد مقاومتی را طبق نظر و خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی تامین و آن را تداوم بخشیم/س
برچسب ها: زکات ، قبولی ، روزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.