مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مازندران از کاهش 10 درصدی آب امسال نسبت به سال گذشته خبر داد

 

رمضان طهماسبی در گفتگو با خبر نگار باشگاه خبر نگاران مازندران با اشاره به کاهش 10 درصدی مشکل کم آبی امسال در استان افزود کم آبی نسبت به سال گذشته 10 درصد و نسبت به 10 سال گذشته تفاوتی نداشته است

وی با بیان اینکه در حال حاضر سد گلورد از پیشرفت فیزیکی 71 درصدی برخوردار است گفت : برای اتمام این سد 50 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مازندران یاد آور شد : در بودجه امسال کمتر از 20 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سد گلورد در نظر گرفته شد که در این صورت در سال 94 به بهره برداری می رسد.

طهماسبی با اشاره به وجود بیش از 116 میلیون متر مکعب آب در سد آیت ا... صالحی افزود : هم اکنون دبی ورودی این سد 5/2 متر مکعب در ثانیه است ولی آب که از سد در اختیار مردم قرار می گیرد 8 متر مکعب در ثانیه است

وی با بیان اینکه مشکل کم آبی مردم مازندران با استفاده از چاه ها جبران شده است گفت : 100 هزار حلقه چاه امسال در استان فعال است که 60 میلیارد تومان هزینه سوخت را به دوش کشاورزان مازندران تحمیل کرده است .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مازندران در خصوص سد هراز تصریح کرد تونل های انحراف ، سریز و نیروگاه سد در دست ساختمان است که در حال حاضر بالغ بر 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ما امیدواریم طی دو ماه آینده با اتمام سیستم انحراف عملیات اجرایی محور اصلی سد را آغازنمایم .

طهماسبی افزود : برای احداث سد هراز و جاده جایگزین آن 400 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که در صورت تامین طی 4 سال آینده می تواند احداث شود و تا کنون 30 میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است .

وی در خصوص سد شهید رجایی ساری گفت : آب این سد با دبی ورودی کمتر از 4 متر مکعب در ثانیه و دبی خروجی 15 متر مکعب در ثانیه در اختیار کشاورزان مازندران قرار می گیرد .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مازندران ادامه داد : قبل از احداث سد بیش از 20 هزار هکتار از اراضی شالیزاری کشت نمی شد و بخشی هم که کشت می شد هزینه تامین آب آن با هزینه های بسیاری برکشاورزان تحمیل می شد و هر کشاورز جهت حفرچاه و تامین سوخت و موتور پمپ آن هزینه زیادی می کرد ولی امروز با آبی که از طریق سد در اختیار کشاورزان قرار می گیرد این هزینه ها کاهش می یابد لذا انتظار می رود مردم در پرداخت به موقع آب بها اقدام کنند که به طور حتم این امر موجب تسریع درپیشرفت اجرایی سدها خواهد شد./س

برچسب ها: کاهش ، مشکل ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.