نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالعات صورت گرفته برای احیای دریاچه ارومیه، باید جنبه عملیاتی پیدا کند.

نادر قاضی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: مطالعات گسترده‌ای در راستای احیای دریاچه ارومیه انجام گرفته است که باید به مرحله اجرا برسد و برای عملیاتی شدن این موضوع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نهایت تلاش را داشته باشند.

وی افزود: هر کویر و زمین بایری که به آبادانی رسیده و با هدف رشد و نمو احیا شود به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، ولی باید اولویت‌بندی را مقامات اجرایی و تصمیم‌سازان کشور مورد توجه قرار دهند.

قاضی‌پور اضافه کرد: از دریاچه ارومیه تا جنوبی‌ترین سرمایه آبی کشور به عبارتی خلیج فارس و شمالی‌ترین آن یعنی دریای خزر از این مرز و بوم بوده و باید برای حفظ این ثروت‌های خدادادی به طور گسترده تلاش شود در این راستا همه مقامات، مسئولان و تصمیم‌گیرندگان باید کمر همت ببندند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اظهار به اینکه وزارت نیرو در ارتباط با راهکارهای احیای دریاچه ارومیه و جلوگیری از خشک شدن صد درصد آن مطالعات گسترده‌ای انجام داده است، ادامه داد: نتیجه این مطالعات توسط کارشناسان به دست آمده است، لیکن باید هر چه‌ سریعتر وارد مرحله اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه یکایک دوازده نماینده مردم شهرستان‌های مناطق مختلف آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی نسبت به این موضوع حساسیت لازم را دارند، اظهار داشت: در هر زمان و مکانی که نسبت به برپایی جلسه در این ارتباط مبادرت شده وکلای مردم حضور یافته و در جلسات کارشناسی شرکت کرده‌اند.

قاضی‌پور با اظهار به اینکه مرحله مطالعات به پایان رسیده و باید وارد فاز اجرایی و عملیات عمرانی شویم، بیان داشت: در راستای مطالعات و اقدامات پیرامون نجات دریاچه ارومیه تبلیغات وسیعی صورت گرفته ولی تاکنون در این راستا اقدام عملی و روشنی انجام نگرفته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.