پزشکان و دانشمندان در یک طرح مشترک، نمای جدید از بیمارستان ها در آینده ارائه داده اند که دارای تغییرات بسیار شگرفی به نسبت بیمارستان های مجهز امروزی است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ، براساس این طرح، در آینده بیمارستان های دارای دیوار های هوشمند آنتی باکتریال ضد میکروب هستند و به همراه پارچه ها و ملحفه های آنتی باکتریال که مانع از ایجاد عفونت های بیمارستانی می شود.

گفتنی است، از دیگر امکانات پیشنهاد شده،دیوارهای مخفی قابل جا به جایی به همراه روشنایی های هوشمند برای بهره گیری بیشتر از نور افتاب برای نابودی میکروب ها خواهد بود.



بررسی ها نشان می دهند: علاوه بر امکانات و تجهیزات پزشکی پیشرفته و هوشمند در این اتاق های بیمارستانی امکان حمام کردن بیمار به راحتی می تواند صورت گیرد و همینطور یک سیستم نظارتی بر کار پرستاران وجود دارد که پرستار به محض ورود به اتاق بیمار می بایست دستان خود را بشوید زیرا آلارم به صدا در می آید و همینطور قفسه هوشمند داروها وجود دارد که اتاق بیمار قرار دارد و بر کار پرستار برای تعیین میزان داروها نظارت و همکاری دارد.

همینطور یک سیستم صوتی وجود دارد که می تواند با بیمار تعامل برقرار کند و حالات او را به اطلاع پزشکان و کادر بیمارستانی برساند./ع2

برچسب ها: بیمارستان ، ملحفه ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.