انجیر دارای ویتامین آ، ب، ث و مواد معدنی فراوانی است.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: انجیر دارای ویتامین آ، ب، ث و مواد معدنی مانند آهن، منگنز، آهک و گوگرد بوده وشیره آن را به دندان بمالید تا از درد آن آسوده شوید.

امینی افزود: انجیر دارای مواد قندی زیادی است و یک میوه سهم الهضم بوده و مجاری دستگاه گوارش را باز و اشتها را تحریک و محیط را برای هضم و دفع آماده می کند.

به گفته کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛ مربا و کمپوت انجیر بهترین غذا برای مبتلایان به یبوست بوده و از جوشانده انجیر در شیر، شربتی به دست می آید که نرم کننده سینه و معده بوده است.

امینی با بیان اینکه کسانی که از لاغری رنج می برند و می خواهند کمی چاق شوند انجیر برای آن ها مفید است، افزود: مضمضه کردن انجیر لثه را محکم و غرغره اش سینه و گلو را نرم و درد های کهنه آن ها را شفا می بخشد.

وی یادآور شد: انجیر حرارت و تشنگی را تسکین داده وسموم و چربی بدن را با عرق بیرون کرده و تقویت کننده کبد بوده و ورم طحال را فرو می نشاند.

وی تصریح کرد: خوردن گردو با انجیر مقاومت بدن را در برابر سموم بالا برده و خوردن آن با پسته و بادام برای تقویت نیروی حافظه و قدرت تعقل و تفکر سودبخش است.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: وجود گوگرد در انجیر باعث زیاد شدن موها شده و از ریزش آن جلوگیری می کند.

امینی با اشاره به اینکه میوه انجیر مخلوط با خرما، کشمش و عناب به چهار میوه نرم کننده سینه معروف است، افزود: دانه های این میوه سینه نرم کن است و معده و روده ها را جارو می کند و فضولات را با خود دفع می کند./ب

برچسب ها: انجیر ، ویتامین ، فراون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.