معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای همدان از توقیف 55 دستگاه حفاری غیر مجاز و انسداد 36 حلقه چاه فاقد پروانه در همدان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، منصور ستوده اظهار کرد: گروه‌های گشت و بازرسی شرکت آب‌منطقه‌ای همدان به صورت شبانه‌روزی به بهره‌برداری از منابع آب دشت‌های استان نظارت دارند و از حفاری چا‌ه‌های غیر مجاز و اضافه برداشت از چاه‌های مجاز جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق از ابتدای سال تاکنون 55 دستگاه حفاری غیر مجاز توقیف و روانه پارکینگ شده‌اند تا با صدور حکم قضایی ادوات غیر مجاز آنها برش داده شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب‌منطقه‌ای همدان با بیان اینکه در همین مدت 36 حلقه چاه غیر مجاز نیز در سطح استان پر و مسلوب‌المنفعه شده است، گفت: با مسدود کردن این چاه‌ها نزدیک به 3 میلیون متر مکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق ماده 13 قانون توزیع عادلانه آب، تردد دستگاه‌های حفاری فاقد کد و انگ وزارت نیرو ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان طبق قانون رفتار خواهد شد.

وی وضعیت دشت‌های استان را نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به افت شدید سطح آب زیرزمینی از کشاورزان تقاضا می‌شود در مصرف آب کشاورزی صرفه‌جویی کنند و در نگهداری این نعمت الهی کوشا باشند.

ستوده تأکید کرد: حفاظت از منابع آب زیرزمینی نیازمند مشارکت و همکاری مردم است.

مدیر پروژه تعادل‌بخشی شرکت آب‌منطقه‌ای همدان نیز گفت: به دلیل کاهش بارندگی در سال آبی 92 ـ 91 حفاری چاه‌های غیر مجاز در سطح استان به شدت افزایش یافته است.

حمید ندافیان اضافه کرد: به منظور کنترل این معضل 17 گروه گشت و بازرسی به صورت تمام وقت در حال نظارت بر دشت‌های استان هستند و تاکنون از حفاری بیش از 70 حلقه چاه غیر مجاز نیز ممانعت به عمل آورده‌اند./ج1

برچسب ها: همدان ، انسداد ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.