اگر حداقل 6ماه نخست پس از تولد، نوزاد را بطورانحصاري با شيرمادر تغذيه کنند، از مرگ و مير حدود يک ميليون کودک جلوگيري مي‌شود.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، معاون بهداشتي دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد در جمع خبرنگاران و در هفته جهاني تغذيه با شيرمادر تصريح کرد: بر اساس مطالعات بطور تقريبي تمام مادران به جز مواردي خاص و محدود، قادر به شيردادن کودکشان هستند و اگر همه زنان، تغذيه با شيرمادر را در يکساعت اول تولد آغاز کنند، حداقل جان يک ميليون از 4ميليون نوزادي که هر ساله در جهان فوت مي‌کنند، نجات مي‌يابد.

رضا سعیدی درباره فوايد شيرمادر براي نوزاد گفت: مرگ و مير ناشي از بيماري‌هاي اسهالي در نوزادان شيرخشکي 15 برابر و فوت ناشي از بيماري‌هاي تنفسي 4 تا 5 برابر بيشتر است.

وی مقوله تغذيه نوزاد با شيرمادر را يکي از چالش‌ها و مباحث جدي دنياي امروز برشمرد و افزود: بهره هوشي نوزاداني که با شيرمادر تغذيه شده‌اند، 10تا 12 واحد بالاتر از نوزادان شيرخشکي است و اين درحاليست که در کودکاني بهره‌مند شده از شيرمادر خطر ابتلا به ديابت، آسم، انواع آلرژي‌ها،مشکلات قلبي، خرابي‌هاي دندان‌ها و .. در بزرگسالي کاهش مي‌يابد

برچسب ها: شیر ، مادر ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.