به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، پورشه GT3 911 نسبت به نسل پیشین این خودرو سریعتر، چابکتر و قدرتمندتر طراحی شده است. شتابگیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو به 3.3 ثانیه زمان نیاز دارد که در مقایسه با نسل قبل از آن 0.5 ثانیه بهبود پیدا کرده؛ حداکثر سرعت این خودرو 316 کیلومتربرساعت خواهد بود و برای بهبود کنترل آن در سرعتهای پایین هر 4 چرخ توسط فرمان کنترل میشود.
این خودروی جدید که اواسط پاییز امسال وارد بازار خواهد شد، از موتور خطی 6 سیلندر با پاشش مستقیم سوخت بهره میبرد که میتواند توانی معادل 475 اسببخار را برای آن تولید کند. گشتاور نیرو 440 نیوتنمتر خواهد بود. در واقع این موتور میتواند نسبت به نسل پیش از خود 40 اسببخار توان بیشتر و نزدیک به 11 نیوتنمتر گشتاور نیروی بالاتری تولید کند.
موتور پورشه GT3 911 مدل 2014 مبتنی بر موتور تازهترین کاررا اس طراحی شده و حد نهایی برای دور موتور آن 9000 دوردردقیقه است. حداکثر توان خودرو به 8250 دوردردقیقه نیاز خواهد داشت. حداکثر دور موتور در نسل پیشین 7600 دوردردقیقه بوده است. راننده می تواند دو حالت «اسپرت» و «مسابقه» را برای خودرو تعریف کند.
این خودرو حدود 25 کیلوگرم سبکتر از نمونهای است که دارد جایگزین آن میشود. تفاوت دیگری که میتواند به بهبود بهرهوری این خودرو کمک کند، استفاده از جعبهدنده 7سرعته خودکار با دو کلاج است؛ اما بزرگترین تفاوت این نمونه با نسل پیشین به استفاده از سیستم هدایت هر 4 چرخ و تنظیم زوایای آنها توسط فرمان در حین حرکت برمیگردد. علاوه بر این در مدل 2014 فرمان به بخش کمکی الکترونیکی مجهز شده که در خودروهای استاندارد کاررا نیز دیده میشود.
چرخهای جلو و عقب خودرو 20 اینچی هستند و 2.5 سانتیمتر بزرگتر از نمونههای پیشین طراحی شدهاند. با این وجود مطابق اعلام پورشه مجموع وزن چرخها و تایر در خودروی جدید کمتر از نمونههای پیش از آن است.
سیستم تعلیق بهکار گرفته شده در این خودرو PASM یا سیستم مدیریت داینامیک تعلیق پورشه است. ارتفاع این خودرو 3 سانتیمتر کمتر از کاررا است. برای آن بالچه عقب ثابت پیشبینی شده و سر اسپلیتر جلو کمی پایینتر آمده تا پایداری خودرو را به حداکثر برساند.
این خودرو از اواسط پاییز امسال وارد بازار خواهد شد و قیمت اولیه آن 131,350 دلار اعلام شده است.