پالایشگاه زنجان، ظرفیت تولید روزانه 80 هزار بشکه سوخت را دارد و می تواند تامین کننده سوخت مورد نیاز چهار استان را تامین کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،پالایشگاه زنجان شامگاه دوشنبه در 70 کیلومتری زنجان در منطقه زنجانرود کلنگ‌زنی شد.

شرکت پترونا به عنوان مجری طرح پالایشگاه زنجان انتخاب شده است و سرمایه‌ مورد نیاز این پروژه 900 میلیون دلار است.

مدت زمان در نظر گرفته شده برای احداث پالایشگاه زنجان 26 ماه اعلام شده است که پس از افتتاح اشتغالزایی یک هزار نفری خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت پترونا، در مراسم آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه زنجان، گفت: برای احداث پالایشگاه زنجان، از تمام دانش بومی که در دست متخصصان ایرانی است، بدون وابستگی به تولیدات خارجی استفاده خواهد شد.

سید عربی با اشاره به اینکه این پالایشگاه در سه فاز تولید بنزین، گازوئیل و نفت سفید تاسیس و راه اندازی خواهد شد افزود: این پالایشگاه روزانه به تولید سه میلیون و 400 هزار لیتر بنزین، چهار میلیون و 400 هزار لیتر گازوئیل و سه میلیون و 600 هزار لیتر نفت سفید خواهد پرداخت.

وی ادامه داد : 50 درصد سوخت مورد نیاز این پالایشگاه از پنج درصد پرتی مواد اولیه آن و 50 درصد باقی مانده نیز با استفاده از گاز متانول تامین می شود.

مدیر عامل شرکت پترونا، تصریح کرد: با بهره برداری از این واحد صنعتی به صورت مستقیم برای 500 نفر و غیر مستقیم برای 600 نفر اشتغالزایی می شود.

وی خاطر نشان کرد: این پالایشگاه نیمه اول سال 95 آماده بهره برداری خواهد بود ./س

 


برچسب ها: پالایشگاه ، زنجان ، بشکه ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.