به گزارش
باشگاه خبرنگاران وبه نقل ازشبکه خبری هنرمندان، پس از دهه هفتاد ميلادي، نشانه شناسي سينما مسير پر پيچ و خمي را در تاريخ تئوريها پشت سر گذاشته است. اين شيوه تحليل، مورد استقبال و انتقاد بسياري از محققان قرار گرفته است. علت اصلي اين نگرش دوگانه به نشانه شناسي سينما را ميتوان در روش شناسي محکم و چهار چوب مدار و غير موضوعي اين روش از يک سو و از سوي ديگر در ناديده گرفتن پيش زمينه تکنيکي توليد و کارگرداني و همچنين ميانگري دانست. چنين واقعيت هايي همواره در تحليل ساختارگرا کنار گذشته شده اند؛ در حالي که اهميت اين مورد در تحليل و فهم اثر بديهي به نظر ميرسد. در اين کارگاه با استناد به تحليل فيلمهاي برگزيده از سينماي معاصر ايران، خصوصاً سينماي عباس کيارستمي، چگونگي توليد معنا را با استفاده از ابزارهاي تحليل نشانه_معنا شناسي گفتماني و سيال بر طبق تئوريهاي مکتب پاريس بررسي می شود.
علاقه مندان برای ثبت نام در این دوره آموزشی می توانند به واحد آموزشی و پژوهشی خانه ی هنرمندان ایران مراجعه و یا با شماره 88310463 تماس حاصل نمایند./ي2