مردم و مسئولان قم به گرمی از مدال آوران و قهرمانان کاراته قم در مسابقات ورزشی المپیک ناشنوایان جهان استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مدال‌آوران و افتخارآفرینان ورزش قم در رقابت‌های ورزشی المپیک ناشنوایان جهان سید مرتضی جدایی و میثم اخوان بودند که به اتفاق یکدیگر در رقابت‌های رشته کاراته این دوره از مسابقات موفق به کسب شش مدال خوشرنگ طلا و برنز شدند.

این دو کاراته‌کای ناشنوای قمی در ترکیب تیم ملی کاراته اعزامی ناشنوایان کشورمان به پیکارهای ورزشی المپیک ناشنوایان جهان در بخش‌های تیمی و انفرادی کاتا و کومیته به مدال دست یافتند تا با کسب افتخار و مدال‌های رنگارنگ به میهن اسلامی و شهر مقدس قم باز گردند.

به همین منظور در بازگشت این قهرمانان و مدال آوران از مسابقات المپیک ناشنوایان جهان در صوفیه بلغارستان، جمع زیادی از مردم و مسئولان و همچنین دوستان و خانواده این ورزشکاران به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و سپس عوارضی اتوبان قم ـ تهران رفته و از آنها استقبال کردند.

استقبال از قهرمانان مدال آور با اهدای شاخه گل

در این استقبال اسماعیل زند نماینده مدیرکل ورزش و جوانان استان قم، مصطفی علیزاده رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضاء و برخی دیگر از مسئولان حضور داشتند و به پاس افتخارآفرینی‌های این کاراته‌کاهای توانمند با دسته‌های گل به استقبال آنها رفتند.

در مسابقات ورزشی المپیک ناشنوایان جهان که با شرکت برترین‌های دنیا در رشته‌های مختلف به میزبانی شهر صوفیه کشور بلغارستان به انجام رسید و از پنجم تا سیزدهم مردادماه ادامه داشت، سیدمرتضی جدایی و میثم اخوان دو نماینده هیئت ورزش‌های ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم بودند.

6 مدال طلا و برنز رهاورد کاراته‌کاهای قمی از المپیک ناشنوایان جهان

میثم اخوان در وزن منهای 60 کیلوگرم و سیدمرتضی جدایی در وزن منهای 84 کیلوگرم بخش کومیته انفرادی هر کدام صاحب یک نشان برنز شدند، همچنین هر دو کاراته‌کای قمی در ترکیب تیم سه نفره کاتا تیمی کشورمان نیز به مقام سوم و نشان برنز این پیکارها دست یافتند.

این در حالی است که میثم اخوان و سیدمرتضی جدایی در ترکیب 6 نفره تیم کومیته تیمی کاروان اعزامی ناشنوایان کشورمان به این رقابت‌ها نیز حضور داشتند و با اقتدار از سد حریفان عبور کرده و به مقام قهرمانی این دوره از رقابت‌ها دست پیدا کردند.

بدین ترتیب این قهرمانان هر کدام با کسب یک نشان طلا و دو برنز و در مجموع با دو نشان طلا و چهار برنز از مسابقات رشته کاراته بازی‌های المپیک ناشنوایان جهان در صوفیه بلغارستان به کشورمان و شهر مقدس قم بازگشته و با استقبال گرم مردم و مسئولان قم رو به رو شدند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.