يک کارشناس سياست خارجي با بیان اینکه هزينه‌هاي تبليغاتي نمايندگان کنگره آمریکا توسط صهیونیست‌ها تامین می‌شود، گفت: ممکن است اوباما چندماهي تا مشخص شدن سياست دولت جديد جمهوری اسلامی ايران و اعلام مواضع نسبت به آمريکا، تحريم‌هاي جديد نفتي را به تعويق بياندازد.

"حسن هاني‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در رابطه با تشدید تحریم‌های نفتی آمریکا در روزهای پیش از آغاز کار دولت جدید، گفت: تحريم‌هاي نفتي که از سوي کنگره آمريکا و برخي نمايندگان مطرح شد، نشانه وجود سياست‌هاي دوگانه آمريکا است.
 
وي ادامه داد: کنگره به شدت تحت تاثير لابي صهيونيستي قرار دارد بنابراین مواضع خصمانه علیه ایران دور از ذهن نبود
 
هاني‌زاده تصریح کرد: طي گزارش‌هايي که اخيرا منتشر شده، عموما انتخابات کنگره آمريکا توسط صهيونيست‌ها اداره و هر فرد يا گروهي مانند مجلس سنا و نمايندگان که وارد کنگره مي‌شوند، بايد وفاداري خود را نسبت به رژيم و لابي صهيونيستي اعلام کند، زيرا اين صهيونيست‌ها هستند که هزينه‌هاي تبليغاتي نمايندگان کنگره را تامين مي‌کنند.
 
اين کارشناس سياست خارجي ادامه داد: تجربه ثابت کرده که تحريم‌هاي نفتي ايران راه به جایی نخواهد برد، زيرا اغلب کشورها به نفت ايران محتاج و خواهان خريداري نفت از کشورمان هستند.
 
وی در پايان در پاسخ به اين سوال که با توجه به امضاء نکردن مصوبه توسط اوباما آيا احتمال رد مصوبه وجود دارد، خاطرنشان کرد: ممکن است اوباما چندماهي تا مشخص شدن سياست دولت جديد جمهوری اسلامی ايران و اعلام مواضع نسبت به آمريکا، تحريم‌هاي جديد نفتي را به تعويق بياندازد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار