سخنگوی دفتر ریاست جمهور روسیه اعلام کرد مسکو تاکنون هیچ گونه اطلاعیه رسمی مبنی بر این که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قصد دارد نشست دو جانبه برنامه ریزی شده با ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه آینده را لغو کند، دریافت نکرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی ؛ دمیتری پسکوف سخنگوی پوتین در گفتگو با رادیو بیزنس روسیه گفت:« ما هیچ گونه تغییر یا اطلاعیه دریافت نکرده ایم. بنابراین ما از این موضوع اطلاعی نداریم.»شماری از مقامات آمریکایی از باراک اوباما خواسته اند در بحبوحه وخامت در روابط دو جانبه دو کشور پس از تصمیم هفته گذشته روسیه درباره اعطای پناهندگی به ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نشست برنامه ریزی شده خود را با پوتین لغو کند.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد اوباما در حال « ارزیابی فایده بخش بودن » نشست با پوتین است ، دیداری که قرار است قبل از نشست گروه 20 در ماه سپتامبر در سن پترزبورگ برگزار شود.شبکه تلویزیوین ان بی سی آمریکا روز یکشنبه با پخش گزارشی ادعا کرد اوباما تقریبا تصمیم گرفته است دیدار با پوتین را لغو کند.اسنودن - که واشنگتن به سبب افشای اطلاعات مربوط به برنامه های جاسوسی آمریکا در پی دستگیری اوست - هفته گذشته و پس از گذراندن بیش از یک ماه در فرودگاه مسکو ، پناهندگی موقت در روسیه دریافت کرد.

پوتین بارها اعلام کرده است اسنودن را به آمریکا مسترد نخواهد کرد زیرا وی ممکن است در آنجا با مجازات مرگ رو به رو شود.تصمیم مسکو در اعطای پناهندگی به اسنودن خشم مقامات آمریکایی را در پی داشته است و آنها از اوباما خواسته اند دیدار با پوتین را لغو کند و حتی در نشست گروه 20 در سن پترزبورگ شرکت نکند.جان مک کین سناتور آمریکایی - منتقد سرسخت کرملین - در بیانیه ای که روز یکم ماه اوت منتشر کرد، تصمیم مسکو برای اعطای پناهندگی به اسنودن را «سیلی به صورت همه آمریکایی ها » توصیف کرد. 

چاک شومر دیگر سناتور آمریکایی روز یکشنبه و در مصاحبه شبکه تلویزیونی سی بی اس پوتین را « پسر قلدر مدرسه » توصیف کرد و افزود روابط آمریکا و روسیه «از زمان جنگ سرد به این بدی نبوده است.»


برچسب ها: مسکو ، پوتین ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار