جناب آقاي دكتر "روحاني" ديروز و پس از مراسم سوگند رئيس‌جمهوري در خانه ملت، نام وزراي پيشنهادي دولت يازدهم را اعلام و "علي جنتي" را براي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پيشنهاد كردند.

باشگاه خبرنگاران؛ جناب آقاي دكتر "روحاني" ديروز و پس از مراسم سوگند رئيس‌جمهوري در خانه ملت، نام وزراي پيشنهادي دولت يازدهم را اعلام كردند.
 
هفته بعد تمام اين افراد براي اخذ رأي اعتماد به مجلس شوراي اسلامي خواهند رفت و اجازه بدهيد داخل جمله معترضه احتمال بدهيم كه تمام آنها موفق به كسب حد نصاب لازم از نمايندگان محترم خواهند شد و يا حداقل اكثرشان در كابينه آينده حضور خواهند داشت. كسي كه در اين ميان به عنوان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي معرفي شده جناب آقاي "علي جنتي" فرزند "آيت الله جنتي" رئيس محترم فقهاي شوراي نگهبان است.
 
آقاي "علي جنتي" را به عنوان يك ديپلمات بسيار خبره و كاركشته با سابقه‌طولاني و پرونده‌اي موفق در امر روابط خارجه مي‌شناسيم، البته بايد اشاره كرد كه ايشان اوايل انقلاب در شوراي مديريت صدا و سيما هم حضور داشتند، اين شوراي سه نفره متشكل بود از آقاي "علي جنتي"، "حسين غفاري" و "دكتر حسن روحاني".
 
در ضمن آقاي "جنتي" رياست صدا و سيماي مركز استان "خوزستان" و مدتي رياست شبكه يك سيما را هم در كارنامه‌كاري‌اش دارد و بايد گفت كه ايشان پس از مدتي اهتمام به فعاليت‌هاي فرهنگي در رسانه‌ملي بود كه سراغ مسايل ديپلماتيك رفتند و به عنوان سفير ايران در كويت مشغول به كار شدند.
 
در دوره اصلاحات تصميم بر اين شد تا به امر فرهنگ به عنوان يك عنصر پيش‌برنده ديپلماتيك نگاه شود و بهترين گزينه‌اي كه مي‌توانست در هر دو حوزه با نظرات كارشناسي و سنجيده به اين هدف كمك كند جناب "آقاي جنتي" بود.
روي همين حساب "آقاي جنتي" در آن هشت ساله ضمن حفظ سمت ديپلماتيك خود، به كسوت مشاور معاونت بين‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درآمد تا جمهوري اسلامي بتواند به يكي از اصلي‌ترين اهداف اوليه‌اش كه همان صدور پيام و فرهنگ انقلاب بود نزديك‌تر شود.
 
پس از روي كار آمدن دولت نهم و با حدوث بعضي از مسايل حاشيه‌اي توسط عده‌اي بدخواه، "آقاي جنتي" از مناسب اجرايي ديپلماتيك كناره گرفت و به مجمع تشخيص مصلحت نظام رفت.
 
حالا و با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد پس از گمانه‌زني‌هاي فراواني كه توسط نشريات مختلف درباره كيستي وزير ارشاد صورت مي‌گرفت،‌ بالاخره مسجل شد كه گزينه‌ قطعي حجت الاسلام و المسلمين دكتر "حسن روحاني" جناب آقاي "جنتي" هستند.
 
آقاي "جنتي" سابقه روشن و درخشاني در مبارزات قبل از انقلاب براي سرنگوني رژيم ستمشاهي داشتند و از دوستان نزديك مرحوم شهيد "محمد منتظري" به حساب مي‌آيند، ايشان در جنگ تحميلي هم جزو چهره‌هاي فعال جمهوري‌اسلامي در دفاع از كيان ملت و مملكت ايران بودند و همه اينها در مجموع باعث خوش‌بيني طيف روشنفكران ديني و اهالي انقلابي فرهنگ مي‌شود. /ص

يادداشت از: ميلاد جليل زاده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار