معاون فرهنگی مرکز اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در حال حاضر 20 هزار بیمار نیازمند به پیوند ارگان های اصلی وجود دارد که در هفته از این تعداد 3 الی 8 بیمار فوت می کنند.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر قبادی ، معاون فرهنگی مرکز اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست شورای سیاست گذاری معاونت صدای سازمان صدا و سیما با بیان اینکه راهبردهای رسانه ای اهدای عضو بسیار هوشمندانه است، افزود: مرگ مغزی هنگامی که رخ می دهد ، اورژانس در زمان 6 الی 8دقیقه می تواند قلب وی را به جریان اندازد در غیر این صورت فرد دچار ایست قلبی می شود.

 وی با بیان  اینکه در حال حاضر 20 هزار بیمار نیازمند به پیوند ارگان های اصلی در کشور وجود دارد ادامه داد: این بیماران هیچ راه درمانی را جز پیوند اعضا ندارند و هفتگی نیز 3 الی 8 نفر از آن ها فوت می کنند.

وی با بیان اینکه رضایت خانواده ها در  نخستین ساعات  اعلام  مرگ مغزی فرد، می تواند از تخریب سلول های فرد مرگ مغزی شده جلوگیری کند، گفت: یک فرد مرگ مغزی  شده با پیوند اعضای خود 7 نفر و  با اهدای نسوج یک الی 43 نفر را نجات دهد. 90 درصد مرگ مغزی در سنین 15 الی 45 سال رخ می دهد.

وی با بیان اینکه بالای 90 درصد افراد مرگ مغزی  شده در سنین 15 الی 45 سال قرار دارد  که بالای 90 درصد آن ها نیز به علت  ضربه بر اثر تصادفات رانندگی است، اما در اروپا 90 درصد افراد مرگ مغزی شده 60 الی 80 ساله و بر اثر سکته های مغزی است.

 بیمارستان  مسیح دانشور دارای رتبه اول جهان در کسب رضایت مردم

 دکتر قبادی با بیان اینکه مرکز اهدای عضوی بیمارستان مسیح دانشور  رتبه نخست جهانی در کسب رضایت خانواده ها را کسب کرده است، گفت: در حال حاضر این مرکز رتبه سوم جهانی را در آمار اهدای عضو دارد و  در حال حاضر  16 مرکز اهدای عضو در کشور فعال هستند.

وی با بیان اینکه صدا و سیما، مرکز اهدای عضو و خانواده های افراد مرگ مغزی شده  سه راس مثلثی هستند  که می توانند در افزایش  آمار پیوند اعضا موثر باشند، اظهار داشت: ارتقای فرهنگ اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی در مردم، کنترل بیماری ها از جمله راه های پیشگیری از مرگ مغزی است./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، علوم ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار