معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از تشکیل صندوق ملی محیط زیست شهری خبر داد .

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، سید محمد مجابی اظهار کرد: پیش نویس لایحه تشکیل صندوق ملی محیط زیست تهیه شده است و این لایحه بعد از امضای شهردار تهران اکنون به شورای اسلامی شهر برای تصویب ارسال می شود.
 
وی با اشاره به اینکه تشکیل صندوق ملی  محیط زیست شهری می تواند بسیاری از مشکلات محیط زیستی که در شهر وجود دارد را برطرف کند، اظهار کرد: براساس قانون دولت موظف است، صندوق ملی محیط زیست را تشکیل بدهد که متاسفانه این صندوق در دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد تشکیل نشد. برهمین اساس شهرداری تهران برای رسیدگی به محیط زیست شهری به تشکیل صندوق محیط زیست شهری پرداخت تا بتواند از این طریق به وضعیت زیست محیطی پایتخت بپردازد.
 
به گفته وی، این صندوق با اختصاص دادن وام های با سود کم  برای اصلاح روش‌های مدیریت مراکز می‌تواند برخی از مشکلات زیست محیطی مانند کارخانه های آلوده کننده هوا یا خودروهایی که دچار نقص فنی هستند را کمک کند و از این طریق مشکلات محیط زیستی را کمتر کند.
 
معاون علم و فناوری مرکزمطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به اینکه امروزه محیط زیست در دنیا به مطالبه‌ای جدی تبدیل شده است و همه باید با احترام به آن نگاه کنند، تاکید کرد: برای پایان دادن به منازعات بی‌ سرانجام در دنیای امروز باید به دیپلماسی محیط زیست توجه کرد.
 
سید محمد مجابی افزود: امروزه موضوع محیط زیست به موضوعی جدی برای تمام جامعه تبدیل شده است. در مدیریت امروز جهان باید به جای نگاه عمودی در حکمرانی به مدیریت حکمروایی با مشارکت مردم رسید تا تمامی افراد جامعه نسبت به آن با احترام نگاه کنند.
 
وی با اشاره به اتفاقات مهم سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران، افزود: پرداختن به موضوع محیط زیست یکی از اقدامات در دوره سوم شورای اسلامی شهر تهران بود که با هماهنگی میان بخش اجرا -شهرداری تهران- و بخش سیاست گذاری -شورای اسلامی شهر تهران- اتفاق افتاد.
 
مجابی اظهار کرد: در شورای اسلامی سوم نگاه زیست محیطی به شهر به طور جدی دنبال شد و تلاش‌های زیادی در این مسیر صورت گرفت. در این راستا چند اقدام نیز صورت گرفت که می‌توان به تهیه SOE شهر تهران اشاره کرد که برای نخستین بار SOE شهری توسط مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران تهیه شده و دومین آن نیز در حال تهیه است.
 
وی افزود: همچنین براساس مصوبات شورای اسلامی شهر لازم است، تمامی طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری تهران دارای توجیه زیست محیطی باشد که برای پیگیری آن ستاد توسعه پایدار شهرداری تهران تلاش‌های زیادی کرده است./
برچسب ها: علم ، فناوری ، مطالعات ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار