اسحاق جهانگيري نمايندگي دوره‌هاي دوم و سوم مجلس شوراي اسلامي، استانداري اصفهان و وزارت صنايع و معادن دولت سيدمحمد خاتمي را در كارنامه خود دارد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، اسحاق جهانگیری به عنوان معاون اول دولت يازدهم از سوي حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحانی معرفی شد.

جهانگيري متولد 1336 است و در کوه شاه در شمال شرق استان هرمزگان به دنیا آمد.

وي تحصیلات خود را تا پایان دوره متوسطه و پیش دانشگاهی در سیرجان گذرانده و سپس به کرمان رفت؛ مدرک کارشناسی فیزیک را از دانشگاه کرمان گرفته و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد توانست در رشته مهندسی صنایع به دانشگاه صنعتی شریف برود.

جهانگيري بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1358 به عنوان مسئول جهاد سازندگی شهرستان جیرفت مشغول به کار شد و سال 1363 در جهاد کشاورزی فعالیت کرد تا اینکه در دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توانست به نمایندگی از مردم جیرفت وارد مجلس شد. وی همچنین توانست در سومین دوره مجلس شورای اسلامی بار دیگر از طرف مردم جیرفت به مجلس راه یابد.

اسحاق جهانگیری در سال 1371 در دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به اصفهان رفت و به جای غلامحسین کرباسچی استاندار اصفهان شد.

همچنین وی در دوره دولت اصلاحات ابتدا به عنوان وزیر معادن و فلزات به مجلس پنجم معرفی شده و پس از ادغام وزراخانه‌ها نیز مسئولیت وزارت صنایع و معادن را بر عهده داشت.

پس از ثبت‌نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسحاق جهانگیری به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی معرفی شد.

حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني رئيس‌جمهور روز دوشنبه(14 مردادماه) جهانگيري را به عنوان معاون اول خود در دولت يازدهم منصوب كرد.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار