تیم ملی بسکتبال ایران با سه پیروزی و شکست قدرتهایی مثل چین و کره به دور دوم جام ملتها صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال ایران بدون تغییر در ترکیب، مقابل چین قرار گرفت و در شروع بازی 9 امتیاز بدون پاسخ به دست آورد. بازیکنان ایران در ادامه کوارتر اول هم برتری را حفظ کردند.
 
بچیروویچ بعد از 4 دقیقه اصغر کاردوست را جایگزین حامد حدادی کرد و در دو دقیقه آخر صمد و مهدی کامرانی هم از بازی خارج شدند. از طرفی چینی ها در اواخر کوارتر وانگ ژی ژی را وارد زمین کردند. 

کوارتر اول در نهایت با نتیجه 26 بر 16 به نفع ایران تمام شد.  صمد نیکخواه با 10 و وانگ شیپنگ با 9 امتیاز بهترینهای این کوارتر بودند. 

اختلاف 17 امتیازی در پایان نیمه اول

تیم چین در شروع کوارتر دوم دفاع بهتری انجام داده و دو دقیقه اول بدون امتیاز سپری شد. در پنج دقیقه ابتدایی بازی حامد حدادی تنها امتیازآور تیم بود و اختلاف دو تیم به 13 امتیاز رسید. ایران کوارتر دوم را با نتیجه 15 بر 8 و نیمه اول را 41 بر 24 برد. اوشین ساهاکیان با 11 امتیاز و 5 ریباند بهترین بازیکن ایران در مجموع نیمه اول بود.  

تیم چین در کل نیمه اول موفق به استفاده از ژیان لیان نشد و وانگ ژلین جوان در کنار وانگ ژی ژی 35 ساله در مقابل سنترهای ایران موفق نبودند.

یک کوارتر به نفع چین

 چین در نیمه دوم شروع بهتری داشت و به خوبی جلوی امتیاز آوری ایران در زیر حلقه را گرفت. چینی ها این کوارتر را با نتیجه 17 بر 13 بردند. پنگ ژو بازیکن ذخیره چین در این کوارتر با چند حرکت زیبا بازی خوبی انجام داد و حامد آفاق بهترین بازیکن ایران در این دقایق بود.

برخلاف کوارتر قبل چینی ها در هفت دقیقه اول کوارتر پایانی تنها دو امتیاز به دست آوردند و به این ترتیب اختلاف دو تیم به 20 امتیاز رسید. بچیروویچ تا پایان بازی از تمام 12 بازیکن تیم در زمین استفاده کرد و تنها روزبه ارغوان، محمد جمشیدی و جواد داوری موفق به امتیازآوری در بازی نشدند.

در تیم چین هم تنها ژیان لیان بر روی نیمکت ماند. در حالی که تصور می شد تیم چین در دیدار روز گذشته به خاطر رویارویی با ایران به این بازیکن استراحت داد اما گویا مشکل مصدومیت چند هفته ای ژیان لیان اجازه حضور در دو بازی پایانی دور اول را نداد.

ایران در کوارتر پایانی هم 16 بر 10 پیروز شده و در نهایت این دیدار را با نتیجه 70 بر 51 و اختلاف 19 امتیاز به نفع خود تمام کرد./آق

برچسب ها: ایران ، چین ، مانیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار