بازار فرابورس در اولين روز کاري خود شاهد رشد هر برگه امتياز مسکن بود و امتياز مسکن بهمن 89 بيشترين افزايش قيمت را نسيب خود کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، معاملات امروز شنبه 12 مردادماه، هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن رشد داشت؛ بیشترین افزایش قیمت به امتیاز تسهیلات مسکن بهمن 89 تعلق داشت و هر برگه  با رشد 3.3درصدی، نرخ 386هزار و 977 ریال را ثبت کرد .

همچنين در بازارهای  فرابورس ،141میلیون سهم و اوراق به ارزش 787.4 میلیارد ریال در 18هزارو 357دفعه توسط سهامداران دست به دست شد و شاخص فرابورس (آیفکس) 2.9 واحد کاهش داشت و به 617.5 واحد رسید. 

در میان شرکت های فرابورسی ، ذوب آهن اصفهان با مبادله 94.3میلیون سهم به ارزش 348.3 میلیارد ریال در صدر بیشترین حجم معاملات قرار گرفت و در نهایت قیمت هر سهم با رشد 4.7درصدی به نرخ 3690ریال رسید. 

 از سوی دیگر سرمایه گذاری مسکن شمال شرق با معامله بیش از 14میلیون سهم در رده دوم از این لحاظ قرار گرفت. قیمت هر سهم این شرکت هم با رشد 3.5درصدی همراه بود و به 2449ریال رسید.. این در حالی است که کمترین حجم معاملات هم نصیب پتروشیمی کازرون با معامله 2000سهم شد.

در عین حال شرکت های بیمه میهن ،شمال شرق شاهرود ، ذوب آهن و بازنشستگی کارکنان بانک ها با بیشترین رشد قیمت همراه بودند و روان فناور ، افرانت ، پتروشیمی زاگرس ، مسکن تهران بیشترین کاهش قیمت را کسب کردند.

این گزارش می افزاید، در معاملات بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم مبادلات را گواهی سپرده انصار  با داد و ستد 65هزار و 295برگه به خود اختصاص داد. پس از آن اجاره مپنا 19هزارو 760برگه و اجاره ماهان  11هزارو 120برگه در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.  
 
 در سومین روز رقابت میان خریداران برای خرید بلوک 49درصدی معادل 490 سهم شركت توليد و بهره برداري سد نیروگاه دز از سوی سازمان خصوصی سازی ، قیمت هر سهم این بلوک به 32میلیون و 760هزار ریال افزایش یافت وادامه معامله به یک شنبه 13مرداد در بازار سوم موکول شد.  
این سهم روز 7 مرداد با نرخ پایه هر سهم 32میلیون 163هزارو 5ریال عرضه شد و تا کنون 596هزارو 995 ریال نسبت به نرخ پایه افزایش یافته است.

نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه ، به منظور پرداخت سود علی الحساب ماهانه و همچنین نماد معاملاتی نفت ایرانول ، برای برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام شرکت در 14مرداد متوقف شد. از سوی دیگر نماد های معاملاتی اوراق مشارکت شرکت لیزینگ ایران و شرق و گواهی سپرده بانک انصار پس از پرداخت سود علی الحساب سه ماهه، معامله شدند.

در عین حال امروز نماد معاملاتی شرکت تولیدی پمپ پارس ، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد، بازگشایی شد. 
انتهاي پيام/
   
برچسب ها: بورس ، فرابورس ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار