مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: باغداران باید بدانند که هزینه های هرس، مبارزه با آفات و بیماری ها و همچنین مکانیزاسیون با بهره گیری از پایه های مالینگ کاهش می یابد.

 

اسکندری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کارشناسان باغبانی ایجاد باغ یکنواخت و افزایش عملکرد محصول در واحد سطح را از ویژگی های مهم این پایه ها می دانند.

وی تصریح کرد: افزایش درصد میوه های یک دست و درجه یک در واحد سطح بابهره گیری از پایه های کوتاه کننده یا مالینگ امکانپذیر است.

اسکندری ادامه داد: درختان کوتاه مالینگ از سال دوم به بعد و خیلی سریع به محصول می نشینند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از کاهش هزینه های برداشت با بهره گیری از پایه های مالینگ گفت و یادآور شد: هزینه های برداشت محصول با توجه به آسانی عملیات برداشت میوه، هزینه ها را تا نصف کاهش می دهد.

اسکندری با اشاره ای به نقش مدیریت و تخصص در باغ های متراکم تاکید کرد: درختان کوتاه در باغ های متراکم به دلیل بالا بودن راندمان به شریط آبیاری، تغذیه، هرس و کنترل آفات و بیماری ها بیشتر حساس بوده و توقعات زیادتری دارند، بنابراین ضرورت دارد در تمام مراحل سرمایه گذاری اعم از کاشت، داشت و برداشت از وجود کارشناسان متخصّص در رشته های باغبانی، بهره برداری لازم به عمل آید./س

برچسب ها: کاهش ، هزینه ، هرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.