دولتمردان آمریکا به ناکارآمدی حربه تحریم در قبال ایران پی ‌برده‌اند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به سردرگمی مسئولان واشنگتن در برخورد با ایران، گفت: دولتمردان آمریکا به ناکارآمدی حربه تحریم در قبال جمهوری اسلامی پی‌ برده‌اند.

جعفر قادری با اشاره به رای گذاشتن لایحه تحریم‌های ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا، افزود: اختلاف جمهوری‌خواهان و دموکراتها در روند تشدید تحریم‌ها ضد ایران نشان از سردرگمی مسئولان واشنگتن در برخورد با جمهوری اسلامی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولتمردان آمریکا هیچ‌گاه مورد اعتماد ملت ایران نیستند، گفت: به دلیل نفوذ لابی صهیونیسم در کنگره و مجلس نمایندگان آمریکا، هیچگاه نمی‌توان امیدوار بود که واشنگتن رابط تعاملی با ایران مبتنی بر شناسایی حقوق ملت کشورمان داشته باشد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا باید دیدگاه خود به جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهد، افزود: با گذشت ۳۴سال از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران جوانان ایرانی ثابت کرده‌اند از گردنه ‌سخت تحریم‌های یک جانبه به خوبی عبور کرده‌اند و تحریم‌های در دست بررسی مجلس نمایندگان نیز هیچ تاثیری بر روند پیشرفت‌های روز افزون جمهوری اسلامی نخواهد داشت.

این نماینده مجلس، ادامه داد: سیاست‌های ضد و نقیض کاخ سفید نشان می‌دهد دولت آمریکا درباره نحوه مواجهه با کشورمان دچار دوگانگی شده است. شکل‌گیری دو خط فکری تندرو و میانه‌رو در مجلس نمایندگان و کنگره آمریکا به موضع‌گیری‌های متناقضی هم از سوی مقامات و نهادهای سیاسی آمریکا در قبال ایران منجر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه آمریکا سیاست چماق و هویج را در قبال ایران دنبال می‌کند، گفت: کاخ سفید در شرایطی باید رابطه با ایران و همچنین موضوع هسته‌ای را مدیریت کند که وجود نگاه‌های متفاوت در میان نهادها و محافل مختلف سیاسیی این کشور، مسئله را دشوار‌تر کرده ، اوباما باید با جمع این نگاه‌های متناقض مسیری راهگشا برای حل تنش‌ها با ایران فراهم کند./س

برچسب ها: حربه ، تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.