”الهام جعفری” معتقد است: جشنواره نمایش های آئینی سنتی تاکنون بسیار مطلوب عمل کرده و با سیاست گذاری ویژه خود توانسته به حفظ فرهنگ کشورمان کمک کند.

"الهام جعفری"، که با کارگردانی نمایش "نیرنگ اورنگ" در شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آئینی سنتی حضور دارد، در گفت و گو با سایت ایران تئاتر با اظهار خرسندی از موفقیت این جشنواره در معرفی گونه های مختلف نمایش در کشور اظهار می کند: این جشنواره نه تنها با فراهم کردن امکان اجرای نمایش های آیینی سنتی به حفظ آثار نمایشی مناطق مختلف کشورمان کمک می کند، بلکه حاشیه این جشنواره نیز موجب آشنایی مردم با فرهنگ های نمایشی کشورمان می شود که برای مثال می توان به برپایی قهوه خانه های سنتی در جشنواره و ترنا بازی اشاره کرد.

جعفری در ادامه خاطرنشان می کند: به نظر من در کنار تمام جذابیت های جشنواره آیینی سنتی، خوب است که امکان اجرای عمومی نیز برای آثار نمایشی شرکت کننده در این جشنواره فراهم شود، زیرا در این صورت می توانیم در طی سال، عموم مردم را با گونه های مختلف نمایش های ایرانی و فرهنگ کشورمان آشنا کنیم.

وی در پایان درخصوص نمایش "نیرنگ اورنگ" تصریح می کند: این متن برگرفته از "نیرنگ های اسکاپن" اثر مولیر است که در سال 1313 یکی از هنرمندان کشورمان آن را به زبان فارسی ترجمه کرد. این اثر در یک جلد از سوی داوود فتحعلی بیگی گردآوری شده و به چاپ رسیده است. پس از مطالعه متن مجذوب آن شدم و تصمیم گرفتم که در آن تغییراتی صورت دهم که در نهایت تبدیل به نمایشی زنانه شد./ص
برچسب ها: جشنواره ، نمایش ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار