گروه اصلی پشتیبانی غرب برای جناح مخالف سوری دچار آشفتگی شده و نتوانسته است هیچ کمک اساسی برای جنگجویان در سوریه ارسال کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه دیلی تلگراف در اینترنت در گزارشی فاش کرد، در حالیکه بشار اسد رئیس جمهور سوریه پیشرفتهای وسیعی در بخش های مختلف کشورش داشته است، گروه پشتیبانی سوریه (اس اس جی) گرفتار اختلافات داخلی شده و برای جمع آوری پول با مشکل مواجه است.

اس اس جی یک عامل تعیین کننده بالقوه در بحران سوریه قلمداد می شد که با توانایی در جمع آوری پول می توانست شورشیان را به تجهیزات مدرن مورد نیاز شان مجهز کند. اما این گروه به جای استفاده از مجوز بی نظیر آمریکا برای ارسال پول برای جناح مخالف، ماهها وقت خود را صرف یک تلاش بی ثمر برای جمع آوری میلیونها دلار از خاک سوریه کرده است.

یکی از کارکنان سابق اس اس جی ادعا کرده است رهبرگروه با یک قرارداد نفتی بزرگ وسوسه شد و ماموریت اصلی گروه را در حمایت از شورشیان فراموش کرد.رئیس اس اس جی در واشنگتن ماه گذشته پس از شکست این گروه در برقراری همکاری واقعی با مقامات آمریکا استعفا کرد و فعالیت آن در لندن پس از اختلاف نظر با دولت انگلیس با تهدید مواجه است.
 
وزارت خارجه انگلیس از این گروه خواسته است هزاران پوند کمک مالی را پس از آنکه معلوم شد بخشی از آن بدرستی صرف نشده است، باز گرداند. طی چند ماه گذشته اسد پیشرفتهای عمده ای در بازپس گیری کنترل شهرهای اصلی از جمله اکثر بخش های حمص و همه شهر قصیر از دست شورشیان داشته است و دیروز گزارش داده شد به سمت حومه حلب در حال پیشروی است.

این موفقیت ها در حالی است که گروههای اسلام خواه افراطی کاملا مجهز شورشیان میانه رو تر جناح مخالف اصلی را که از کمبود تسلیحات شکایت داشته اند، مورد حمله قرار داده اند.
غرب امیدوار بود اس اس جی که در دسامبر دو هزار و یازده در آمریکا بنیان گذاشته شد،‌ کمک ها را به این عناصر میانه رو در درون شورشیان سوری انتقال دهد و مه سال گذشته این گروه مجوز وزارت خزانه داری را دریافت کرد که به آن اجازه داد تحریم های آمریکا بر ضد سوریه را دور بزند.

اما پس از آنکه وزارت خارجه آمریکا به اس اس جی هشدار داد از بودجه اش نمی توان برای تسلیحات استفاده کرد،‌ کمکهای خصوصی خاتمه یافت و به گفته دیوید فالت از مسئولان سابق اس اس جی در ارتباط آن با دولتهای اروپایی، این گروه تلاشهایش را از جمع آوری پول به دستیابی به قراردادهای نفتی بزرگ بحث برانگیز تحت رهبری« برایان سایرز» از مقامات سابق ناتو معطوف کرد. 
فالت پیام های الکترونیکی داخلی بین سایرز و دیگران از جمله پیشنهادهای جمع آوری پول با فروش حق تولید نفت سوریه را فاش کرد .

نفت سوریه یک مسئله بسیار حساس برای چهره های مخالفی است که مصمم هستند از اتهام فساد مالی اجتناب کنند و نفوذ غرب به موجب هر قراردادی را خنثی می کنند.والد سافور نماینده سیاسی جناح مخالف سوریه در لندن گفت، هیچ شاخه ای از ائتلاف ضد اسد حق فروش حقوق نفتی یا تصاحب منابع را قبل از سقوط رژیم کنونی و روی کار آمدن یک دولت جدید ندارد.مازن اسباشی رئیس اس اس جی که اکنون سعی دارد این تشکل را بازسازی کند، گفت هیئت مدیره گروه نهایتا به علت نارضایتی از فعالیتهای سایرز مجبور شد از پیشنهادهای نفتی صرف نظر کند.


برچسب ها: گروه ، اصلی ، شورشیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار