فاطمه
آقاميري کارشناس اقتصادي در گفتگو با
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران
گفت: شرکت ها براي افزايش صادرات نيازمند شناسايي تقاضاي بازارهاي صادراتي
هستند.
وي گفت: شناسايي فرصتها و حضور نمايندگان فعال در هر بازار
به ويژه در بازارهاي هدف از جمله اقداماتي است که سبب افزايش صادرات در
بازار به واسطه شرکت ها مي شود.
اين کارشناس با بيان اين که براي
توسعه صادرات نيازمند رفع موانع تجاري هستيم ادامه داد: رفع موانع تجاري و
جذابيت بازارهاي خارجي فرصت صرفه جويي ناشي از مقياس از عمليات و امکان
برقراري ارتباط با شرکت هاي تجاري خارجي از جمله فرصتهاي يک شرکت در صادرات
است.
آقاميري از جمله موضوعات قابل توجه در فرايند صادرات برشمرد و
ادامه داد: رقابت فشرده در بازارهاي خارجي رشد بازارهاي آهسته رشد توان
چانه زني رقباي خارجي از جمله تهديداتي است که عدم توجه به آن کاهش صادرات
شرکتهاي اقتصادي را به همراه دارد.
آقاميري خاطر نشان کرد: شرکتها
براي حضور در بازارهاي جهاني بايد توانايي شناسيي رقباي قدرتمند خود را در
بازارهاي خارجي داشته باشند به همين منظور استفاده از فناوري هاي روز از
جمله اقداماتي است که سبب مي شود سرمايه شرکت ها به هدر نرود.