رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بنده از بستری بیماران در اتاق های 8 تخته خجالت می کشم گفت: ما برای ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات و ارتقاء هتلینگ بیمارستان ها می توانیم بخش ها را به خیرین واگذار کنیم.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛  دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شب گذشته در مراسم دیدار خیرین با وزیر بهداشت گفت: ما در دانشگاه وظایف متعددی همچون آموزش و تربیت نیروی انسانی، پرداختن به وضع بهداشت با 10 میلیون جمعیت تحت پوشش و ارائه خدمات درمانی به مردم داریم.

وی ادامه داد:  منابع ما در بخش سلامت برای ارائه بسته خدمت بی دغدغه  به مردم که فقط رنج بیماری داشته باشند با تمام مدیریت هزینه ها کافی نیست  به طوری که  آن چیزی که در تعرفه است و بیمه ها به ما می دهند حدود یک سوم منابع  و از بودجه نیز یک سوم و یک سوم باقی مانده منابع نیز از طریق خدماتی است که ما به مردم می دهیم اگر تامین شود بسته خدمت مناسب است اگر تامین نشود بسته خدمت نارضایتی مردم را به همراه دارد.

ابوالقاسمی در بخشی دیگر از سخنان خود  به ساخت بیمارستان های جایگزین اشاره و عنوان کرد:  ما باید برای  تمام بیمارستانهای فرسوده کشور بیمارستان جایگزین بسازیم چرا که اگر همه بخش های بیمارستانهای فرسوده را نیز بازسازی کنیم ولی اگر قرار باشد با یک زلزله 5 ریشتری  این بیمارستان تخریب شوند  دیگر بعد از زلزله جایی برای  ارائه خدمت نمی ماند بنابراین بیمارستان مهم ترین مکانی است که باید ضد زلزله باشد طی مطالعات انجام شده نمی توان بیمارستان های فرسوده را ضد زلزله کرد بنابراین راهی جز ساخت بیمارستان جایگزین ندایم.

رئیس دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه  تا 50 درصد هزینه ساخت بیمارستان جایگزین شهدای تجریش توسط خیری به نام بحری تامین شده است افزود: از دیگر خیرین درخواست دارم که کمک کنند تا مابقی 50 درصد هزینه ساخت این بیمارستان تامین شود تا ظرف 2 سال ساخت بیمارستان جایگزین به اتمام برسد اگر این کار طی 2 سال عملی شود خیلی از هزینه هایی که ظرف تعمیر بازسازی بخش های قدیمی می کنیم منتفی می شود.

وی ادامه داد: من به شخصه خجالت می کشم که بیماری در یک اتاق 8 تخته بخوابد به طوری که در هیچ جای دنیا  اتاقی 8  تخته برای بستری وجود ندارد بسیاری از بیمارستان های ما 6 تا 8 تخته هستند و این به این معناست که در طی این 40 تا 50 سال  سرمایه گذاری برای اصلاح آنها انجام نشده.

وی با بیان اینکه چشم امید ما به شما خیرین سلامت است تصریح کرد:  ما باید  یک مدل جدیدی از کمک خیرین ایجاد کنیم و آن اینکه  از آنها در اداره امور بیمارستان کمک بگیریم به عنوان مثال بخش های بیمارستان  را به آنها واگذارکنیم که همین موضوع در بخش سرطان این بیمارستان اتفاق افتاده است و عملکرد این بخش سه برابر شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال 91 ، 13 میلیارد تومان خیرین به بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه کمک کرده اند باید توجه داشت که متوسط جذب خیرین در دنیا 8 درصد است که ما می توانیم  با زمینه سازی و فرهنگ سازی در این زمینه میزان جذب خیرین به متوسط جهانی برسانیم./ح
برچسب ها: بیمارستان ، خیرین ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار