روزنامه تودی‌زمان ترکیه به نقل از دیپلمات‌های این کشور گزارش داد، آنکار قصد ندارد حزب‌الله لبنان را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، بنابر گفته این دیپلمات‌ها، ترکیه فقط از قطعنامه‌هایی که توسط شورای امنیت سازمان ملل رسیده است پیروی خواهد کرد و اطلاق عنوان" تروریستی" برای گروه‌ها، در سیاست خارجی ترکیه مساله رایجی نیست.
یک کارشناس سیاست خارجی ترکیه همچنین به تود‌ی‌زمان گفته است، قرار دادن حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی ترکیه بیش از بیش باعث انزوای این کشور در خاورمیانه خواهد شد.
این کارشناس افزوده است: فاصله ترکیه بر اثر بحران سوریه با تهران و بغداد زیاد شده و اگر آنکارا چنین اقدامات آشکاری علیه حزب‌الله اتخاذ کند، قدرت مانور ترکیه در خاورمیانه بیشتر محدود خواهد شد.
کارشناس ترک در ادامه خاطر نشان کرده است، آنکارا اگر اقدامی علیه حزب‌الله انجام دهد سیاست ترکیه در خاورمیانه به صورت فزاینده‌ای یک سیاست فرقه‌گرایانه تلقی خواهد شد.
اتحادیه اروپا طی ماه جاری میلادی با استناد به ادعای مقامات بلغارستان مبنی بر دست داشتن حزب‌الله در انفجار سال گذشته این کشور، آنچه را که شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی لبنان را نامید، در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار داد.
این تصمیم با واکنش رهبران حزب‌الله مواجه شد، رهبران این جنبش ضمن توصیف این اقدام به عنوان یک توطئه صهیونیستی و آمریکایی، تاکید کردند که هیچ تفاوتی بین شاخه نظامی و سیاسی و یا سایر اجزاء حزب‌الله وجود ندارد و جنبش مقاومت اسلامی لبنان یک پیکره واحد است.
در همین خصوص عمار موسوی رئیس امور بین‌الملل حزب‌الله روز دوشنبه در جریان دیدار با نماینده اتحادیه اروپا در لبنان تاکید کرد، این گروه یک پیکره واحد است که فقط یک رهبر دارد و تمامی سیاستمداران آن نظامی و تمامی نظامیان آن سیاستمدار هستند.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار