امروز جمعه 2 آگوست و در روز جهانی قدس، میلیون ها مسلمان در بيش از 80 کشور جهان برای برگزاری تظاهرات در حمایت از مردم مظلوم و ستمديده فلسطین و محکوميت جنايات رژيم اشغالگر صهيونيستي آماده می شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،
***حمله نظاميان صهيونيست به راهپیمایی روز قدس فلسطينيان در بيت لحم
به گفته منابع آگاه فلسطینی نظامیان اشغالگر صهیونیستی امروز راهپیمایی فلسطینیان را در منطقه ای نزدیک شهر بیت لحم سرکوب کردند .
در مراسمی که به مناسبت روز جهانی قدس در شهر نبطیه در جنوب لبنان برگزار شد، بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی و باقی ماندن قدس به عنوان مسئله محوری امت اسلامی تاکید شد.

مسلمانان روسیه هم در روز جهانی قدس هم صدا با دیگر مسلمانان با سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

مراسم روز جهانی قدس با تجمع روزه داران فلسطینی و سوری پیش از اقامه نماز جمعه در صحن مسجد جامع شهر دمشق برگزار شد .

منطقه شهرکان در بحرین در روز جهانی قدس شاهد برپایی راهپیمایی گسترده بود.

سخنگوي ائتلاف نيروهاي آل البيت مصر از حضور اعضاي اين ائتلاف در راهپيمايي روزجهاني قدس خبر داد.

تدابير امنيتي در غزه و اطراف مسجدالاقصي در روز جهاني قدس تشديد شد.

به گزارش خبرگزاري آلمان، راهپيمايي روز جهاني قدس در آخرين جمعه ماه مبارک رمضان در همه شهرهاي ايران با حضور گسترده مردم برگزار شد.

احمد جبرئيل دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین بر ادامه راه مقاومت در مقابل رژيم صهيونيستي تاكيد كرد.

شبکه تلويزيوني الجزيره هم به بازتاب حضور ميليوني ملت ايران در راهپيمايي روز قدس پرداخت.

راهپیمایی روز قدس با حضور جمعی از مردم استرالیا برگزار شد.

سخنراني محمود احمدي نژاد در مراسم نماز جمعه تهران در روز قدس در رسانه ها بازتاب داشت.

شمار زیادی از مردم کشورهای اسلامی مراسم روز جهانی قدس را که مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است برگزار می کنند.

خبرگزاری شین هوا گزارش داد صدها هزار ايراني روز جمعه به منظور ابراز همبستگي با فلسطيني‌ها و محکوم کردن ادامه اشغال اراضي فلسطيني توسط اسرائيل، در راهپيمايي روز جهاني قدس در سراسر اين کشور شرکت کردند.

مراسم روز جهاني قدس همزمان با ايران در شهرهاي مختلف آمريکا و اروپا برگزار مي شود.

شبکه "i24news " رژیم صهیونسیتی تصاویری از راهپیمایی روز قدس تهران را پخش کرد.
سازمان مردمي وناصريست هاي يمن در نشستي بر گراميداشت روز جهاني قدس كه براساس ابتكار امام خميني(ره) به اين روز نام گرفت تاكيد كردند.

خبرگزاری "رویترز" با اذعان به حضور میلیونی مردم کشورمان در تظاهرات روز جهانی قدس اظهار داشته که ایرانیان در دفاع از تشکیل دولت مستقل فلسطینی به خیابان ها آمده اند.

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" ضمن پوشش خبری تظاهرات روز قدس در کشورمان اذعان کرده که حضور شرکت کنندگان در این تظاهرات "میلیونی" و "خیره کننده" بوده است.

بیش از هزاران تن از مردم نجف اشرف امروز در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.
احمد يوسف يكي از رهبران جنبش مقاومت اسلامي "حماس" نام نهادن جمعه آخر ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس از سوي امام خميني (ره) را بسيار پراهميت خواند.

پايگاه خبري فلسطين اليوم در گزارشي روز جهاني قدس را روز اعلام موضع كشورهاي عربي واسلامي در مقابل محور شرارت به سركردگي "آمريكا وريم صهيونيستي" برشمرد.

خبرگزاری "هابرلر" ترکیه ضمن بازتاب خبر حضور میلیونی مردم کشورمان در تظاهرات روز جهانی قدس خاطر نشان ساخته که ایرانیان یک صدا با هم مذاکرات سازش فلسطینی – صهیونیستی را محکوم کرده اند.

شبکه تلویزیونی المیادین از برگزاری راهپیمایی گسترده در ایران به مناسبت روز جهانی قدس خبر داد.

راديو رژيم صهيونيستي از حضور گسترده نيروهاي پليس اين رژيم در محوطه مسجد الاقصي خبر داد.

خبرگزاري هندوستان ضمن بازتاب خبر تظاهرات روز جهانی "قدس" در سراسر کشورهای جهان به برگزاری این تظاهرات در کشور بحرین که اکثریت شیعه تحت ظلم و ستم رژیم آل خلیفه قرار دارند نیز اشاره کرده است.

پايگاه خبري دام پرس سوريه در مقاله اي روز جهاني قدس را روزي براي آشكار شدن اتحاد اسلامي در مقابل رژيم صهيونيستي بر شمرد.

شهروندان ترک بر لزوم ايستادگي جهاني درمقابل رژيم اشغالگر قدس تاکيد کردند.

خبرگزاری "ترند" جمهوری آذربایجان با بازتاب تظاهرات روز قدس در کشورمان و سراسر نقاط جهان همزماني این رویداد با از سرگیری مذاکرات سازش را نکته ای حائز اهمیت دانسته است.

روزنامه المنار فلسطين در گزارشي از برگزاري راهپيمايي روز جهاني قدس در 770 شهر ايران خبر داد.

روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" ضمن بازتاب خبر تظاهرات روز جهانی "قدس" در کشورمان و در اقصی نقاط جهان به حضور پرشور مسلمانان جهان در این تظاهرات اذعان کرده است.

گروهی صهیونیستی در کانادا با انتشار بیانیه ای از اقدام پلیس "اونتاریوی" کانادا برای جلوگیری از برگزاری مراسم روز جهانی قدس در آن منطقه قدردانی کرده است.

نشریه پاکستانی "پاکستان آبزرور" با انتشار خبر تظاهرات مسلمانان جهان در روز جهانی قدس نوشت که مسلمانان سراسر جهان برای رساندن صدای ملت مظلوم فلسطین به خیابان ها مي ايند.

روز جهانی قدس که امسال در شرایط استثنایی و فضای فتنه برگزار می شود باعث شده است مسلمانان در این روز بر سر یک مسئله اتفاق نظر داشته باشند و گردهم آیند و راهپیمایی کنند.

"سیاوش اردلان" خبرنگار بنگاه خبرپراکنی انگليس "بی بی سی" پيش بيني کرد حضور ایرانیان مسلمان در تظاهرات روز جهانی قدس "میلیونی" باشد.

تايمز اسرائيل در گزارشي نوشت: مسلمانان در بيش از 80 کشور جهان در راهپيمايي ضد اسرائيلي روز جهاني قدس شرکت مي کنند و در اين ميان در ايران تظاهرات هاي گسترده اي برگزار مي شود.

شهروندان پاکستانی بر لزوم وحدت مسلمانان برای آزادسازی فلسطین و خودداری از اعتماد به غرب در این مسیر تاکید کردند.

شبکه المنار در گزارشی با عنوان روز قدس در الوزانی و آمادگی رژیم صهیونیستی آورده است: حزب الله لبنان در نزدیکی ارتفاعات مشرف بر رودخانه الوزانی در نزدیکی مرز با فلسطین اشغالی تابلوی بزرگی را به مناسبت روز جهانی قدس نصب کرده است.

در آستانه روز جهانی قدس، میلیون ها مسلمان در گوشه و کنار دنیا برای برگزاری تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین آماده می شوند. تظاهرات مسلمانان قرار است امروز جمعه 2 آگوست در بیش از 80 کشور دنیا برگزار شود.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار