مربی بدنساز تیم ملی بوکس کشورمان معتقد است که بوکسوران غایب باید به تمرینات می آمدند و توانایی های فنی خودشان را اثبات می کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تمرینات تیم ملی بوکس در حالی پیگیری می شود که علیرغم دعوت اولیه از قاسمی پور و گل آرا اصرار کادر فنی جواب داد و فدراسیون از این بوکسورها برای شرکت در اردو دعوت به عمل آورد ولی ظاهراً لفظ حریف تمرینی بودن برای این مشت زنان ناراحت کننده بوده است تا جایی که از حضور در اردو صرف نظر کردند.

اما علیرضا استکی مربی بدنساز تیم ملی نظر دیگری دارد وی در این خصوص گفت: اردوی تیم مالی بوکس از 10 روز پیش در مجموعه ورزشی انقلاب آغاز شد و مشت زنان زیر نظر کادر فنی متشکل از اکبر احدی، غلامرضا کریمی، محمد عاشری، همایون امیری و من به تمرینات خود ادامه می دهند.

وی تصریح کرد: متأسفانه سه بوکسور در تمرینات تیم ملی حاضر شدند علی مظاهری امین قاسمی پور و فروتن گل آرا مشت زنانی هستند که تا به این لحظه در تمرینات شرکت نکردند به هیچ عنوان از لفظ حذف و یا خط خوردن نام این بوکسورها استفاده نمی کنم اما کاش آنها به اردو می آمدند و توانمندی های خودشان را اثبات می کردند.

استکی ادامه داد: در ابتدا گل آرا و قاسمی پور به اردو دعوت شده بودند اما با اصرار کادر فنی فدراسیون آنها را به تمرینات دعوت کرد اما ظاهراً ملی پوشان از برخی قضایا ناراحت بودند و در تمرینات غیبت داشتند.

وی ادامه داد: علی مظاهری نیز به علت برخی مشکلات شخصی تا به این لحظه به تمرینات نیامده است و دیگر کاری از دست ما بر نمی آید.

وی تأکید کرد: حتی اگر ناراحتی نیز در این میان وجود داشت ملی پوشان باید به اردو می آمدند و خودشان را ثابت می کردند و حداقل به اصرارها و تلاش های کادر فنی برای دعوتشان احترام می گذاشتند.

وی بیان داشت: مگر ما چند امین قاسمی پور یا چند فروتن گل آرا پرورش داده ایم؟! هنوز هم معتقدم امثال مظاهری می توانند طلای المپیک کسب کنند اما وقتی این ملی پوشان به اردو نمی آیند ما هم نمی توانیم کاری برای آنها کنیم.

استکی اظهار داشت: در بوکس یک نفر تصمیم نمی گیرد اگر این ملی پوشان در تمرینات حضور پیدا می کردند و عملکرد خوبی هم داشتند به صورت شورایی در خصوص اعزام آنها به مسابقات تصمیم گرفته می شد اما حالا 10 روز دیگر اردوی اولیه تیم ملی به پایان می رسد و این مشت زنان دیگر فرصتی برای حضور در این دور از تمرینات و اردوها ندارند.

استکی بیان داشت: چنین مشت زنانی سرمایه های بوکس ما هستند و نباید فراموش شوند و بدون شک حتی اگر در حال حاضر در تیم ملی نیستند بعد از بازی های جهانی دوباره به اردو دعوت می شوند و امیدواریم از حضور آن ها در تیم ملی بهره مند شویم.

**هیچ کس نمی تواند جای احسان را پر کند

استکی در خصوص مصدومیت احسان روزبهانی عنوان داشت: متاسفانه مصدومیت احسان وی را حدود 6 ماه از رینگ بوکس دور نگه  می دارد و در حال حاضر ستار پور- حاج عباسی- سیاوش امیدی و سالار طهماسبی جایگیزین وی در وزن 81 کیلوگرم شده اند.

وی افزود: اگر چه شاید در وزن 81 بوکسورهای ایرانی بسیار به هم نزدیک بوده اند اما به جرات می توان گفت که هیچ کس نمی تواند جای احسان باشد و وی یکی از اسطوره های بوکس کشورمان است.

** فقط موقع باخت، رسانه ها یاد ما می افتند

استکی در خصوص مسابقات جهانی گفت: در حال حاضر 35 نفر در اردو حضور دارند وبهترین ها توسط کارد فنی انتخاب می شوند وبه تایید مدیر تیم های ملی نیز می رسند.
تلاش ما بر این است تا تلفیقی از بزرگسالان و جوانان به مسابقات جهانی اعزام شوند.

وی افزود: در مسابقات قهرمانی آسیا جنگ روانی پیش از آغاز رقابت ها به راه افتاده بود و البته خوش حالیم که در حال حاضر افرادی مثل اکبر احدی که صاحب سبک وتوانمند هستند در تیم ملی فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: کادر فنی تیم ملی بسیار هماهنگ با هم کار می کنند و هیچ کس در کار دیگری دخالت نمی کند. احدی با مشاوره آقای کریمی کار می کند وهیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد. من هم به مجموع مربیان کمک می کنم و همه سعی می کنیم تا برای موفقیت تیم تلاش کنیم.

وی بیان داشت: قهرمانان زیادی در استان هستند که می توانند با توانمندی های زیادی که دارند مربی یا سر مربی تیم ملی باشند اما حالا نباید فضای بوکس را متشنج کرد. من خودم هیچ وقت به دنبال حاشیه نبوده ام و همیشه به عنوان یک خادم به خدمت فکر کرده و می کنم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ب دستمزدی که واقعا بسیار ناچیز است در چند نوبت تمام روزمان را در بوکس به سرمی بریم و اگر این انرژی را در بیرون صرف می کردیم در آمدمان 30 تا 40 برابر بیشتر بود.

وی تاکید داشت: کسی زحمات ما را نمی بینید متاسفانه فقط در زمان باخت جنگ های رسانه ای علیه ما آغاز می شود در حالی که در روزهای دیگر هیچ خبری از ما نمی گیرند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظرم در مسابقات جهانی نباید نتیجه گرا باشیم. باید به دنبال ساختن جوانانمان در بوکس و پایه ریزی باشیم فقط در این صورت است که می توانیم به آینده بوکس امیدوار باشیم.

ضمن اینکه کمک های مالی و حمایت های معنوی لازمه موفقیت در این رشته است./آق
برچسب ها: استکی ، بوکسور ، بدنسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار