سال گذشته در حدود 200 ميليون دلار مجموع صادرات چرم را داشته ايم كه حدود 185 ميليون دلار آن به صادرات سالامبور و وت بلو و 15 ميليون دلار آن به كراست و چرم اختصاص داشته است.


لاهوتي نائب رئيس توليدكنندگان و صادركنندگان سالامبور و چرم ايرن و نائب رئيس كنفدراسيون صادرات ايران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت:سال گذشته در حدود 200 ميليون دلار مجموع صادرات چرم را داشته ايم كه 185 ميليون دلار آن به صادرات سالامبور و وت بلو و  15 ميليون دلار آن به كراس و چرم اختصاص داشته است.اين ميزان صادرات در شرايطي بوده است كه نرخ ارز براي صادركنندگان نرخي مطلوب و امكان صادرات بيش از اين ميزان نيز وجود داشت.

وي در ادامه به مشكلات حمل و نقل و تاثير آن بر روي صادرات اشاره كرد و گفت:

از ابتداي امسال براساس آمار سه ماهه گمرک ایران ، صادرات وت بلو حدود 50 درصد كاهش داشته ولي صادرات سالامبور حدودا 3 برابر افزايش داشته است كه در مجموع تغييري در ميزان صادرات در سه ماه امسال به وجود نيامده است.

نائب رئيس توليد كنندگان و صادركنندگان سالامبور و چرم ايران در پايان خاطر نشان كرد:

با توجه به اين كه صادرات وت بلو ارزش افزوده بيشتري را ايجاد مي كند ، صادرات آن براي توليد كنندگان مطلوب تر است كه شاهد كاهش صادرات 50 درصدي آن بوده ايم که می بایست مورد توجه و بررسی دلایل کاهش آن باشیم که از دلایل آن میتواند به مشکل حمل و نقل اشاره کرد .

شايان ذكر است اگر بحث حمل و نقل را جدي نگيريم كل صادرات تا 5 الي 6 ماه آينده با مشكل جدي روبه رو خواهد شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: چرم ، صادرات ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار