مبتلايان به ديابت نوع يک بايد در فصل تابستان دفعات تست قند خون را افزايش دهند چرا که سرعت جذب انسولين در روزهاي گرم سال افزايش يافته و فرد را در معرض خطر بيهوشي (کما) قرار مي‌دهد.

امير کامران نيکو سخن عضو هئيت مديره انجمن ديابت ايران و رئيس فدراسيون ديابت خاورميانه و شمال آفريفا در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه مبتلايان به ديابت نوع يک بايد بدانند که سرعت جذب انسولين در فصل تابستان به دليل گرماي هوا افزايش مي‌يابد، گفت: افراد مبتلا به ديابت نوع يک بايد به اين نکته توجه کنند که در فصل گرما به ويژه در اماکني که هوا گرم نيز مي‌شود سرعت جذب انسولين افزايش يافته بنابراين بايد اين بيماران به دفعات قند خونشان را کنترل کنند.

وي در ادامه افزود: مبتلايان به ديابت نوع يک بايد در فصل تابستان قبل از هر بار حمام کردن نيز قند خونشان را کنترل کنند چرا که اين امکان وجود دارد که به دليل افزايش دماي بدن و افزايش جذب انسولين دچار کاهش قند خون و بيهوشي کما شوند.

نيکو سخن يادآور شد: افراد مبتلا به ديابت نوع يک نبايد قبل از اندازه ‌گيري قندخوشان به منظور تزريق انسولين دست ها را با آب گرم بشويند چرا که اين اقدام موجب مخلوط شدن آب ميان بافتي شده و در نتيجه آزمايش اختلال ايجاد مي‌کند./ع2

برچسب ها: انسولین ، دیابت ، قند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار