دبير كميته مطالعات سياسي ايران بیان کرد: قضيه فلسطين، يك قضيه عربي نيست بلكه به كل جهان اسلام مربوط است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، سيد جواد ميرخليلي، دبير كميته مطالعات سياسي ايران گفت: همواره يكي از ترفندهاي خطرناك اشغالگران و صهيونيست‏ها و هم‏پيمانان آن‏ها اين بوده كه وانمود كنند مسئله فلسطين يك مسئله عربي است.

به گفته وي، امروز وظيفه متفكران و سران كشورهاي اسلامي اين است كه اين خطر بزرگ را به همگان گوشزد كنند كه قضيه فلسطين، يك قضيه عربي نيست بلكه به كل جهان اسلام مربوط است و حتي از اين بالاتر، فلسطين، يك مسئله انساني است و تمام انسان‏هاي آزاده جهان بايد به كمك مردم مظلوم فلسطين بيايند.

اين كارشناس مسائل سياسي در ادامه با بيان اينكه انگلستان و آمريكا، مسببين اصلي تأسيس رژيم غاصب اسرائيل و نيز كمك به ادامه حيات آن بوده و هستند، ادامه داد: آمریکا در رابطه با قضیه فلسطین، به اسرائیلی‏ها کمک‏های نقدی كرده و می‏کند و اسلحه فراوان در اختیار آن‏ها می‏گذارد.

ميرخليلي سپس افزود: فلسطين، قلب عالم اسلام است، و در حقيقت، مسئله فلسطين، مقابله كل شرك با كل اسلام است و اگر فلسطين نجات پيدا نكند، در آينده، فلسطين‏هاي ديگري خواهيم داشت؛ چنان كه بزرگاني چون علامه كاشف الغطاء كه از مدافعان سرسخت فلسطين و مبارزه با رژيم صهيونيستي بود، معتقد بود كه اسرائيل همچون ميكروبي است كه بايد نابود شود وگرنه ديگران را نابود خواهد كرد.

ميرخليلي در پايان گفت: امسال هم مردم روزه دار هميشه در صحنه ما بار ديگر با حضور حماسي خود در راهپمايي روز قدس، به دنيا نشان خواهند داد كه همواره پشتيبان مردم مظلوم فلسطين بوده و خواهند بود و فرياد خود را بر سر غاصبان قدس و حاميان آنها سر خواهند داد./س

برچسب ها: قم ، فلسطین ، مسئله ، کل ، جهان ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.