سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تحریم‌های جدید کنگره آمریکا علیه نفت و صنایع ایران گفت: این گونه تحریم‌ها بر خلاف اصول حقوق بشر بوده و تحت تاثير افراد و جناح‌هاي تندرو آمريکايي صورت گرفته است.

حسین امیری خامکانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره تصویب تحریم‌های جدید کنگره آمریکا علیه بخش نفت و دیگر صنایع ایران اظهار داشت: این‌گونه اقدامات به دلیل فشار برخی افراد و جناح‌های تندر رو در آمریکا صورت گرفته است که با اقدامات تند‌روانه خود مردم را تحت فشار قرار داده و روابط کشورها را تخریب می‌کنند.
 
نماینده مردم زرند و کوهبنان در خانه ملت افزود: به دلیل فشار تحریم‌ها بر اقتصاد کشور یا تأمین بعضی کالاهای اساسی مانند دارو و خدماتی که مستقیماً به سلامتی و رفاه مردم ایران ارتباط دارد، این‌گونه تحریم‌ها را بر خلاف اصول حقوق بشر می‌دانیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم اکثریت کنگره و دولتمردان آمریکا سر عقل بیایند و این فشارها را بر مردم ما تحمیل نکنند، اگر چه این فشارها تأثیری بر اراده مردم ایران نخواهد داشت.

امیری خامکانی گفت: دیپلماسی کشورمان به‌خصوص با روی کار آمدن دولت جدید و حضور حماسی مردم که کنگره و دولتمردان آمریکا نیز شاهد مشارکت بالای مردم با تمام توان در میدان بودند، فضا را تغییر می‌دهد، لذا امیدواریم هم کنگره و هم دولتمردان آمریکا پیام مردم ایران را دریافت کرده و اگر مشکلی هست، از راه مذاکره و دیپلماسی رفع شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود این تحریم‌ها کشورهایی مانند چین و هند و برخی دیگر از کشورهای آسیایی به خرید میلیارد‌ها دلار نفت ایران به طور ماهانه ادامه می‌دهند، اظهار داشت: اقتصاد اکثریت کشورها به نفت و انرژی نیاز دارد و بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی حتی در درون آمریکا و اروپا در کنار شرکت‌های چینی و کره ای و ... منافع ملی و سود و زیان خود را می‌سنجند و تحت فشار سیاسی هستند.

وی افزود: این شرکت‌ها به دنبال این هستند از هر راهی که شده تحریم‌ها را دور زده و از نفت و انرژی ایران استفاده کند لذا با تندروی‌ دولت‌های اروپایی مخالفت می‌کنند و آن‌ها را تحت فشار گذاشته تا از این ضرر جلوگیری کند.

امیری خامکانی تصریح کرد: نه تنها چین، کره و سایر کشورها بلکه شرکت‌های آمریکایی و اروپایی نیز از این تحریم‌ها متضرر شده و به دنبال تحت فشار گذاشتن دولت‌هایشان برای تبادل انرژی با ایران و حفظ منافع شرکت‌ها و منافع ملی کشورشان هستند.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: مجلس ، تحریم ، خامکانی ، کنگره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسین دلفی
۱۹:۵۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
ملت بزرگ ایران دربرابر چنین تحریم ها کم نمیاوردوهمیشه پشت رهبربزرگوارمان تا اخرین نفس می ایستیم.
آخرین اخبار