کميته چهار جانبه خاورميانه اعلام کرد از هر نظر از مذاکرات سازش ميان فلسطين و اسرائيل حمايت مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آکي ؛ اين کميته به مناسبت اعلام آغاز مذاکرات صلح خاورميانه با صدور بيانيه اي تصميم محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين و بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل را براي آغاز مذاکرات شجاعانه خواند و اين تصميم را به سود دو طرف دانست.

کميته چهار جانبه در اين بيانيه متذکر شد دو طرف تدابير لازم را به منظور ايجاد فضاي مناسب براي موفقيت مذاکرات اتخاذ کنند و از مسائلي که مي تواند در اين مسير چالش ايجاد کند پرهيز نمايند.
در ادامه بيانيه از تلاش هاي باراک اوباما رئيس جمهور و جان کري وزير امور خارجه آمريکا و همچنين حمايت هاي اتحاديه عرب به دليل اصرار اين اتحاديه بر پايبندي به ابتکار صلح عربي تقدير و ابراز اميدواري شد اين تلاش هاي مثبت ادامه يابد.

در پايان بيانيه ابراز اميدواري شد دور جديد مذاکرات شرايطي را فراهم آورد که نتيجه آن پايان درگيري و استقرار صلح بر اساس اصل تشکيل دو کشور مستقل در کنار هم باشد.کميته چهار جانبه در ادامه از نشست قريب الوقوع اعضاي اين کميته براي بررسي گام هاي آينده در پيشبرد روند صلح منطقه اي خبر داد.

اعلام آغاز مذاکرات صلح اين خوش بيني را در محافل اروپايي به وجود آورد که اين دور از مذاکرات در يک دوره نه ماهه منجر به امضاي توافقنامه شود اما طرف هاي فلسطيني و اسرائيلي با توجه به مشکلات و پيچيدگي هاي موجود با ملاحظه کاري به اين خوش بيني ها مي نگرند.


برچسب ها: سازش ، فلسطین ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار