مدير‌عامل شركت توانير گفت: براي دستيابي به دانش فني در داخل كشور نيازمند ايجاد وحدت اهل علم و هم‌انديش دانشگاهيان هستيم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران، مهندس "همايون حائري" مديرعامل شركت توانير با بيان اين مطلب افزود: بيشترين فعاليت‌هاي تحقيقاتي و پژوهش توسط دانشگاهيان و دانشگاه صنعتي امير‌كبير در حال انجام است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر نيروگاه‌ها در داخل كشور و دانش فني بومي در حال ساخت است، ادامه داد: حمايت و پشتيباني توسط دانشگاه‌هاي صنعتي كشور در حال انجام است از اين رو بيشتر قطعات صنعت برق در كشور ساخته مي‌شود.

وي با بيان اينكه با افزوده شدن واحد نيروي اتمي و ذخيره‌اي ظرفيت توليد برق كشور فرق كرده است، گفت: در گذشته بحث مديريت مصرف را جابه‌جا مي‌كرديم اما الان مديريت توليد را جابه‌جا مي‌كنيم و دغدغه وزارت نيرو رفاه و مشاركت است.

وي با بيان اينكه در زمينه قدرت نيز در آينده آمارمان را ارتقاء خواهيم داد افزود: در بحث نرم‌افزاري نيز نرم‌افزارهايي كه در كشور مورد استفاده قرار مي‌گيرند نرم‌افزارهاي بومي هستند.

مهندس حائري با بيان اينكه خدمات دانشگاهيان براي صنعت از سوي دانشگاه‌هاي صنعتي در حال انجام است و حركت‌هاي خوبي در اين زمينه از سوي دانشگاه صنعتي امير‌كبير در حال انجام است و اين نشان‌ مي‌دهد كه دانشگاه زبان علمي تكنولوژي را به دانشجويان شناسانده است.

مدير‌عامل شركت توانير: انتظار ما از دانشگاهيان كشور وحدت اهل علم و انجام كارهاي مشاركتي دانشگاهيان است و با هم انديشي دانشگاهيان مي‌توان كارهاي ماندگار ئ اثر‌گذاري را انجام داد.

وي با بيان اينكه دانشگاهيان بيشتر در مسائل پژوهش وارد شوند، دانشگاهيان بخصوص در مقطع تحصيلي كارشناسي بيشتر در مسائل پژوهش وارد شوند و به مباحث ميان رشته‌اي نيز بايد توجه بيشتري شوند.

همچنين آزمايشگاه‌ها را نيز بايد تكميل كنيم، چرا كه صنعت برق كشور صنعت دانش محور و دانش بنيان است./ع2
برچسب ها: دانش ، برق ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار