نخستین نمایشگاه و جشنواره‎ فروش تلفن همراه، کامپیوتر، دستگاه‎های صوتی تصویری و لوازم جانبی با عنوان"ITEX shopper" از 20 تا 25 شهریورماه سال جاری در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ابراهیم درستی، رییس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: عرضه‎ مستقیم کالا توسط تولیدکنندگان، امکان دسترسی مصرف کنندگان به کالاها با قیمت مناسب و حمایت از تولید کنندگان از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی در خصوص مزایای برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: عرضه مستقیم کالا توسط تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان، امکان دسترسی آسان‌تر مردم به کالاهای مورد نیاز با قیمت مناسب و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت‌ها از جمله مزایای برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره فروش تلفن همراه، کامپیوتر، دستگاه‎های صوتی تصویری و لوازم جانبی است.

رییس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی همچنین در ادامه گفت : بالا بردن قدرت خرید همه اقشار جامعه، حمایت از مصرف‌کنندگان وتولیدکنندگان و تعدیل قیمت‌ها به ویژه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید مدارس و دانشگاهها  ، زمینه‌سازی برای رشد و شکوفایی و ارتقاء سطح دانش فنی و تامین امکانات و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری تولید در کشور از دیگر مزایای برگزاری این نمایشگاه نسبت به برگزاری سایر نمایشگاه ها است.

وی در ادامه ضمن اشاره به پیشنهاد کاهش تعرفه‎ واردات در بخش تلفن همراه، تاکید کرد: 75 درصد گوشی‎های تلفن همراه موجود در بازار زیر 400 هزار تومان و مابقی بالای این قیمت هستند که این 25 درصد باقی مانده معادل حجم رقمی آن 75 درصد هستند و بیشتر قاچاق گوشی در رده‎ی گوشی‎های بالای 400 هزار تومان صورت می‎گیرد.

درستی همچنین پیشنهاد عرضه موبایل کودک در این نمایشگاه را مطرح کرد و گفت: برای نخستین بار در این نمایشگاه درصدد عرضه موبایل کودک برای استفاده مطمئن خانواده ها هستیم که در این زمینه با وزارت آموزش و پرورش وارد مذاکره شده ایم تا بتوانیم مجوزهای لازم را اخذ کرده و از تجربیات آنها برای عرضه این محصول استفاده کنیم.

ITEX shopper راهی در جهت فروش مستقیم کالا به مصرف کنندگان 

در ادامه اصغر حیدری، رییس ستاد برگزاری نمایشگاه  ITEX shopper  در ادامه برگزاری این نشست گفت: همانگونه که اطلاع دارید نمایشگاه الکامپ فقط به منظور آشنایی با شرکت ها و محصولات آنها و همچنین پیدا کردن روابط تجاری مستقیم با شرکت هاست و معمولا محصولی برای فروش مستقیم عرضه نمی گردد و شرکت ها تنها تلاش خواهند کرد تا آخرین تکنولوژی ها و محصولاتشان را به نمایش بگذارند. 

وی گفت: اما در نمایشگاه ایتکس شاپر این طور نیست و فرصت خوبی برای مصرف کنندگان فراهم می شود  تا گجت ها و دستگاه های مورد علاقه خود را با قیمت و شرایطی مناسب تهیه نمایند. این نمایشگاه در اصل در امتداد نمایشگاه الکامپ بوده ولی با این تفاوت که در نمایشگاه ایتکس شاپر، شرکت ها محصولات خود را برای فروش عرضه می کنند، نه تنها برای معرفی آن است.

رییس ستاد برگزاری نمایشگاه ITEX shopper  درباره مجریان برگزاری این نمایشگاه گفت : شرکت مهر کوثر کیش تا به امروز توانسته با برگزاری بیش از 100 نمایشگاه و جشنواره  تخصصی ، بین المللی و  عرضه مستقیم کالا با موضوعات مختلف در سطح کشور، نیازهای فعالین اقتصادی و صاحبان صنایع و مشاغل را مرتفع کند.همچنین مدیران و پرسنل این شرکت مسوولیت برگزاری سه دوره نمایشگاه الکامپ در سال های 80 – 90 و 91 که در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار گردید را نیزبر عهده داشته اند.

وی در خصوص گروه های کالایی و محصولات حاضر در نمایشگاه اظهار داشت : در رسته صوتی و تصویری محصولاتی شامل (تلویزیون ، سینمای خانواده ، دوربین دیجیتال ، تجهیزات صوتی خودرو ، لوازم جانبی) ، دررسته کامپیوتر محصولاتی شامل (نوت بوک،نرم افزار ، سخت افزار ، لوازم و تجهیزات جانبی ) و در رسته تلفن همراه محصولاتی شامل (انواع گوشی هوشمند ، تبلت ، نرم افزار و سخت افزار مرتبط ، قطعات و لوازم جانبی ) ارایه خواهد شد.

وی همچنین افزود: در رسته شبکه و امنیت  محصولاتی شامل (تجهیزات شبکه ، مودم ، خدمات ADSL ، وایمکس ، سخت افزار و نرم افزار مرتبط ) ، در رسته اتوماسیون اداری محصولاتی شامل (پرینتر ، اسکنر ، تلفن و تجهیزات سنترال ، لوازم و تجهیزات جانبی و در رسته سرگرمی های د یجیتال محصولاتی شامل ( نرم افزار و سخت افزار مرتبط ، لوازم و تجهیزات جانبی ) نیز ارایه می شود.

*** جلوگیری از ارایه کالاهای فاقد گارانتی اصل در نمایشگاه ITEX shopper

همچنین رسول عبداللهی ، مدیر اجرایی نمایشگاه ITEX shopper در خصوص مزایای برگزاری این نمایشگاه در محل مصلی اظهار داشت : برگزاری این نمایشگاه در محل مصلی مزایایی از جمله فراهم آوردن امکان فروش مستقیم محصولات همزمان با برگزاری نمایشگاه ، معرفی ، فروش و عرضه محصولات و کالاهای خارجی با تعرفه  یکسان با تولید کنندگان داخلی و حضور فروشگاه های کوچک در این نمایشگاه را برای شرکت کنندگان و بازدید کنندگان دارد.
 
 وی همچنین گفت: دسترسی آسان و راحت به نمایشگاه (از طریق مترو،خطوط اتوبوسرانی ، پارکینگ به تعدا د کافی) ، برگزاری نمایشگاه طی شش روز و ساعت بازدید که همه روزه از 10 تا 22 خواهد بود  از دیگر مزایای برگزاری این نمایشگاه در مقایسه با سایر نمایشگاه هایی که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود است.

مدیر اجرایی این نمایشگاه همچنین خاطر نشان کرد : براساس مجوز سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران – مجمع امور صنفی صنوف تولیدی و خدماتی تهران و مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی تهران؛ کلیه علاقمندان به مشارکت و حضور در نمایشگاه و جشنواره عرضه مستقیم کالا در گروه کالایی صوتی و تصویری – تلفن همراه و کامپیوتر باید مجوزهای لازم از مجامع و اتحادیه های مرتبط را دارا بوده و در این نمایشگاه کلیه قوانین و مقررات و ضوابط حاکم بر بازار کسب و کار و عرضه کالا را رعایت کنند ،لذا از ارایه کالاهای فاقد گارانتی اصلی و بارکد شبنم جلوگیری بعمل خواهد آمد.

بازتاب طرح شبنم و مبارزه با قاچاق هدف اصلی برگزاری ITEX shopper

در ادامه، علی شربیانی، بازرس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی نیز گفت: بازتاب طرح شبنم و مبارزه با قاچاق به خصوص در بخش گوشی‎های تلفن همراه از جمله اصلی ترین مواردی است که در برگزاری نخستین نمایشگاه ITEX shopper دنبال می‎شود.

*** 181 شرکت تاکنون متقاضی حضور در نمایشگاه ITEX shopper

همچنین در ادامه احمد حسینی مدیر پروژه ان نمایشگاه نیز توضیحاتی را در خصوص میزان متراژدرخواستی شرکت ها ارایه کرد و گفت : تاکنون تعداد شرکتهایی که تا کنون درخواست حضور در نمایشگاه را داده اند 181 شرکت بوده و در حدود 8650 متر هم در خواست شده است.
وی همچنین افزود: متراژ درخواستی در رسته تلفن همراه 2800 متر مربع ، در رسته رایانه 1200 متر مربع ، در رسته صوتی و تصویری 2000 متر مربع و سایر رسته ها 2650 متر مربع بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار