سرپرست کمیته فوتسال گفت: خسوس مربی بزرگی است کسانی که این واقعیت را نمی پذیرند می خواهند روی نیمکت تیم ملی بنشینند.

سید رضا افتخاری سرپرست کمیته فوتسال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: زمانیکه برای حضور در تورنمنت چمن و بازیهای داخل سالن آسیایی کره جنوبی مربی انتخاب کردیم، رقابت های لیگ به پایان رسیده بود و هیچ یک از افراد حاضر در کادر فنی جز آماده سازی ملی پوشان برای رقابت های پیش رو درگیری فنی دیگری نداشت ،همین امر دست ما را برای گزینش باز گذاشته بود و نفرات موردنظر خسوس بدون مشکل به تیم ملی دعوت می شدند اما در حال حاضر با وضعیت متفاوتی روبه رو هستیم.

وی افزود: رقابت های با اهمیتی انتظار تیم ملی کشورمان را می کشد که باید برای حضوری شایسته در آن ها برنامه ریزی های دقیقی داشته باشیم. تمام افراد حرفه ای به این امر آگاهند که عملکرد ایده آل یک تیم تنها مربوط به تمرینات نمی شود بلکه هر تصمیم به جا و منطقی گامی رو به جلو در جهت پیشرفت فوتسال کشورمان خواهد بود چه بسا با تحکم بخشیدن به پایه ها به ایده آل هایی که در جهان در انتظار کشورمان است برسیم.

افتخاری در ادامه بیان داشت: با هیچ یک از مربیان تیم ملی مشکلی نداریم فعالیت و اتحاد آنها باعث کسب قهرمانی در کره جنوبی شد اما پس از بازگشت به ایران هر یک از مربیان باید یکی از راههای پیش رو را انتخاب می کردند زیرا به طور منطقی یک انسان نمی تواند به طور همزمان عهده دار مسئولیت سنگین تیم ملی و تیم باشگاهی باشد به همین دلیل رضا لک و هاشم زاده مجبور به انتخاب شدند لک سر مربیگری در تیم گیتی پسند را جزء اولویت های خود دانست اما هاشم زاده فعالیت در تیم ملی را برگزید و ما هم به تصمیم هر دو نفر احترام گذاشتیم، کسی را برکنار نکردیم هر مربی به طور آزادانه در مورد آینده کارش تصمیم گیری کرد.
 

 
**حضور هاشم زاده در تیم ملی قطعی است

وی تصریح کرد: در صحبتی که به تازگی با هاشم زاده داشتیم این مربی از علاقه خود برای حضور در تیم ملی گفت و از دو گزینه مربیگری در تیم گیتی پسند و تیم ملی، دومی را برگزید و خواستار رسمی شدن این انتخاب شد، باید بپذیریم با یک دست نمی توان دو هندوانه برداشت. زمانیکه تورنمنت چین با قهرمانی تیم ملی کشورمان به پایان رسید، لک برای بازگشتش به ایران اجازه گرفت که با توجه به وضعیت تیم ملی با این درخواست موافقت نکردم همانجا بود که حضور یک فرد در دو جایگاه را غیر ممکن دانستم.

سرپرست کمیته فوتسال همچنین اظهار داشت: حاشیه های بعد از بازگشتمان به ایران و گفته های مدیرعامل باشگاه فرش آرا محرکه ای برای اتخاذ این تصمیم نبود به گمانم در مدت حضورم در ورزش به حدی از حرفه ای گری رسیده باشم که بنا بر ادعای افراد و پررنگ شدن حاشیه ها تصمیمی غیر منطقی نگیرم.
 
 حاشیه ها کوچکترین تأثیری در اتخاذ تصمیم اخیرم نداشت برای جلوگیری از آغاز حاشیه هیا بعدی این قانون بوجود آمد، خسوس از این جریان آگاه نیست اما معتقدم پس از بازگشت وی با مشکل روبه رو نمی شویم زیرا هاشم زاده نخستین کسی بود که خسوس خواهان حضورش در کادر فنی شد که این شخص آمادگی خود را برای فعالیت در تیم ملی اعلام کرده است در صورتیکه خسوس شخص دیگری را هم مدنظر داشته باشد مقدمات حضورش در تیم ملی را فراهم می کنیم.

**قهرمانی ایران در کره جنوبی را کوچک نکنید

افتخاری در خصوص قهرمانی با ارزش ایران در مسابقات داخل سالن آسیا گفت: با نظر افرادی که قهرمانی ایران را با بیان اینکه بدون کادر فنی نیز پیروزی در دست ملی پوشان بود، کوچک شمردند مخالفم در صورتیکه برنامه ریزی های درستی نداشتیم و بازیکنان تمرینات خوبی را پشت سر نمی گذاشتند نتیجه گیری در آسیا محال بود.
 
 این مهم با برپایی اردوهای مناسب، برگزاری بازیهای تدارکاتی و قدرت بالای کادر فنی به تحقق پیوست در غیر این صورت مانند گذشته مغلوب تایلند می شدیم برای روبارویی با رقبای خود برنامه های منسجمی تنظیم شده بود که قهرمان ایران را بدون حتی یک مساوی به ارمغان آورد. اطمینان دارم اگر اشخاص درگیری هدایت تیم ملی را به دست گرفته بودند موفق نمی شدیم.

وی اظهار داشت: اتحاد در تیم ملی و همچنین کادر فنی یکی از فاکتورهای کامیابی ایران بود در چین و کره جنوبی تیم را همراهی کردم هیچ حاشیه و اختلافی در کادر فنی نبود در صورتیکه مشکلی در کادر وجود داشت خسوس مطلعم می کرد اما تا روز آخر همبستگی مربیان ادامه داشت که همین امر موجود پیروزیمان شد.
 

**منتقدان خسوس، چشم به نیمکت تیم ملی دارند

وی اظهار داشت: خسوس مربی بزرگی است و کارنامه کاری درخشانی دارد با انتخاب این مربی برای هدایت تیم ملی موظف به حمایت از وی می باشیم در صورتیکه رفتارهای ما به کوچک شدن نام خسوس بینجامد در مرحله اول تیم ملی و فوتسال کشورمان صدمه خواهد دید.
ملی پوشان که در جریان حرفه ای فوتسال قرار دارند و در اردوها زمان زیادی را با خسوس سپری می کنند وی را مربی بزرگ و بی بدیلی می دانند اما افراد خارج از گود تنها در فکر تخریب این شخصیت هستند کسانی که خسوس را انسان کوچکی می دانند قصد تصاحب نیمکت تیم ملی را دارند  برای قضاوت عملکرد افراد سنجیده می شود نه اظهارات مخالفان...

افتخاری در ادامه بیان داشت: قصد ندارم این تفکر که همیشه حامی خسوس هستم بین فوتسالی ها ایجاد شود بارها به عنوان سرپرست کمیته فوتسال از کار خسوس ایراد گرفته و بر سر مسائل با یکدیگر بحث و گفتگو کردیم یا نقاط ضعف از میان برداشته شود مسابقات جام جهانی شوخی بردار نیست ما باید تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در این رقابت ها عملکرد مناسبی داشته باشیم این طور نیست که دست روی دست هم بگذاریم تا جام را به ما بدهند.

**برای درخشش ایران در رقابت ها هزینه می کنیم

وی اذعان داشت: برای حضور در جام جهانی باید فکر دیگری کنیم ادامه راه هایی که در گذشته امتحان کردیم دردی را از ما دوا نمی کند ما باید جدی تر و فشرده تر از گذشته به فعالیت بپردازیم باید برحسب بزرگی هدفمان هزینه کنیم تا به ایده آل هایمان برسیم این هزینه باید در بخش برنامه ریزی، برپایی اردو، تمرینات و دیدارهای تدارکاتی اختصاص  یابد.
 

**تاریخ لیگ قطعی نبود که در آن تأخیر بیندازیم

سیدرضا افتخاری در خصوص تیم های شهرداری تبریز و تأسیسات دریایی گفت: شهرداری تبریز منتظر نظر مسئولان شهرداری برای حضور در لیگ برتر است اما در خصوص تأسیسات دریایی مسئولان این باشگاه تصمیم گیرنده هستند ،با این توجیح که تأخیر در آغاز رقابت های لیگ باعث به چالش کشیدن تأسیسات شده موافق نیستم از ابتدا نیز تاریخ دقیقی را برای برگزاری لیگ اعلام نکرده بودیم که حالا در آغاز آن یک ماه تأخیر ایجاد کنیم، صحبت های اولیه هیئت رئیسه تاریخ های متعددی را پیشنهاد می داد که کمیته با 15 شهریور ماه موافقت کرد.

وی تأکید کرد: با این حال برای اینکه تهران در رقابت های لیگ برتر دو نماینده داشته باشد تمام تلاش خود را به کار گرفتیم طی نامه ای خواستار رسیدگی مسئولان این باشگاه به مسائل شدم تا حضورشان در لیگ قوت یابد اگر مسئولان دید روشنی نسبت به توانایی ها و امکانات داشتند جریان به این جا کشیده نمی شد .مسئولان باید در لیگ دسته یک انصراف خود را اعلام می کردند تا بی نظمی در برنامه ها به وجود نمی آمد و تیمی که توانایی ماندن در لیگ برتر را داشت، صعود می کرد.

**داوران بدون مجوز به کویت رفتند، محروم شدند

افتخاری در خصوص محرومیت 3 داوری که تورنمنت کویت را قضاوت کردند اظهار داشت: حضور تیم دبیری و 3 داور ایرانی در کویت بدون مجوز فدراسیون بوده است شرکت در مسابقات خارج از ایران باید همراه باید محوز برون مرزی از سوی فدراسیون فوتبال صورت گیرد اما مسئولان تیم دبیری در جواب به این قانون گفته اند که این مسابقات رسمی نبوده و زیر نظر فیفا انجام نگرفته  پس نیاز ی به مجوز نیست در همین راستا مسئولان رأی به محرومیت 3 داور گرفته اند.

افتخاری در پاسخ به این سوال که آیا محرومیت فقط شامل داوران است اذعان داشت: تمام این افراد بدون اجازه در کویت حضور یافتند پس از داوران نوبت به تصمیم گیری در مورد تیم دبیری می رسد./زر
برچسب ها: محرومیت ، داوران ، فوتسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار