مشاور استاندار سيستان و بلوچستان در امور جوانان و نخبگان گفت: از اين پس مخترعان استان سیستان و بلوچستان مي توانند با كمترين هزينه اختراعات خود را بدون نياز به سفر خارجي ،در داخل کشور ثبت جهاني كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ،سيد محسن كالوندي اظهار کرد: پيش از اين مخترعان ايراني براي ثبت بين المللي اختراع خود ناچار بودند با مراجعه به كشورهاي هدف و استخدام وكيل به صورت موازي و مستقل از هم اسناد، مدارك و اظهار نامه ها را به زبان علمي آن كشور تهيه كنند.

وي در ادامه گفت: با پيوستن كشورمان به مـعاهـده بين المللي ثبت اختراعات، ايران در رديف كشورهاي هدف قرار گرفت و مخترعان ايراني مي توانند مستقيم روند ثبت بين المللي اختراع خود را دنبال كنند.

وي افزود: از اين پس متقاضي ثبت اختراع تنها يك تقاضانامه ثبت بين المللي اختراع را تهيه و اسناد ضميمه اين اظهار نامه ها را نيز به يك زبان ترجمه مي كند و اين اظهار نامه در كشور هدف طي يك فرآيند تخصصي خاص ۳۰ ماهه مورد بررسي قرار گرفته و در پايان مخترع با ثبت اختراع از تمام مزايا بهره مند مي شود.

مشاور استاندار سيستان و بلوچستان گفت: آسان شدن و شتاب گيري ثبت بين المللي اختراعات، بهره مندي از تخفيف ۷۵ درصدي هزينه اظهارنامه ثبت اختراعات براي كشورهاي در حال توسعه، بي نيازي از مراجعه به كشورهاي ديگر براي ثبت اختراعات و فراهم شدن امكان حمايت از اختراع به طور هم زمان در سطح تمام ۱۴۷ كشور عضو از مهمترين مزاياي پيوستن ايران به (PCT) معاهده بين المللي ثبت اختراعات است.

کالوندی افزود: سنـد الحـاق جمهوري اسـلامــي ايــران به مـعاهـده بين المللي ثبت اختراعات به رييس سازمان جهاني مالكيت معنوي (وايپو ) ارائه شد و سرانجام پس از شش سال ايــران به طور رسمي به مـعاهـده بين المللي ثبت اختراعات (PCT) پيوست./س

برچسب ها: ثبت ، اختراع ، داخل ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.