روزنامه "نيويورک تايمز" در سرمقاله اخير خود از تصميم نمايندگان آمريکايي مبني بر تصويب لايحه تشديد تحريم هاي ضد ايراني عليه کشورمان به شدت انتقاد کرده است و معتقد است که تصويب لايحه ضد ايراني توسط مجلس نمايندگان آمريکا باعث از دست رفتن فرصت تعامل ايران و آمريکا خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نيويورک تايمز، "ريک گلادستون" تحليلگر روزنامه آمريکايي "نيويورک تايمز" در سرمقاله جديد خود با اظهارنظر در مورد تصميم اخير نمايندگان آمريکايي در مورد تشديد تحريم هاي ضد ايراني عليه کشورمان مي افزايد "قانونگذاران آمريکايي قصد دارند تا شديدترين تحريم ها را عليه جمهور ياسلامي ايران وضع نمايند.

اين موضوع در جلسه روز چهارشنبه نمايندگان آمريکايي به راي گذاشته خواهد شد. اين در حاليست که "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب ايران قرار است تا بزودي مراسم تحليف خود را بجا آورد. وي اظهار داشته که داراي خط مشي معتدلي است و خواستار بهبود روابط با کشورهاي غربي است. طبق برآوردهاي اوليه انجام شده در حدود 376 نفر از نمايندگان آمريکايي موافق تصويب اين طرح هستند. با اين حال احتمال رد اين طرح در سناي آمريکا در ماه سپتامبر زياد است." 

تحليلگر "نيويورک تايمز" در ادامه و در انتقاد از خط مشي خصمانه نمايندگان آمريکايي در قبال ايران مي افزايد "با اين حال منتقدان بر اين باورند که تصويب اين لايحه پيامي منفي از سوي دولت آمريکا به رييس جمهور جديد ايران خواهد بود. در اين ميان، بين کنگره و کاخ سفيد اختلافات شديدي در مورد تصويب اين لايحه درگرفته است. در اين مورد "داريوش زاهدي" از تحليلگران مسائل ايران و تحريم هاي وضع شده عليه آن کشور در دانشگاه "برکلي" کاليفرنيا معتقد است که اقدام خصمانه نمايندگان آمريکايي واکنشي منفي به راي دهندگان ايراني خواهد بود. وي معتقد است "قانونگذاران آمريکايي بايستي صبر کرده و به روحاني فرصت لازم براي اجراي برنامه هايش را بدهند. در مقابل گروهي از نمايندگالن آمريکايي نيز معتقداند که بايستي جلسه بررسي طرح تشديد تحريم ها عليه ايران به تعويق بيفتد. در اين راستا 131 نفر از نمايندگان مجلس نمايندگان آمريکا در نامه اي که اخيرا به گباراک اوباما" رييس جمهور آمريکا نوشتند از وي خواستند تا اقدامات لازم براي تعامل با رييس جمهور جديد جمهوري اسلامي ايران را به عمل آورد."

تحليلگر "نيويورک تايمز" در ادامه مي افزايد "تريتا پارسي" از بنيانگذاران گروه موسوم به شوراي "ايراني – آمريکايي" در اظهارنظر جديد خود اظهار با انتقاد از تصميم نمايندگان آمريکايي براي تصويب لايجه ضد ايراني مي افزايد "قطعا اين اقدام باعث تخريب فرصت بدست آمده براي تعامل آمريکا با ايران خواهد شد." در اين ميان، "کيت اليسون" نماينده دموکرات آمريکايي از ايالت "مينه سوتا" آمريکا يکي از مخالفان طرح مسئله لايحه ضد ايراني در مجلس نمايندگان آمريکا بوده است." 

تحليلگر نيويورک تايمز مي افزايد "قطعا تصويب اين لايحه پيام خصمانه اي از سوي آمريکا به ملت ايران خواهد بود."  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار