معاون روابط بين الملل رئيس جمهور موقت مصر تاکيد کرد رهبري کنوني اين کشور توقف خشونت، اجراي نقشه راه و همزيستي در جامعه بر اساس تسامح را به عنوان سه اولويت اصلي دنبال مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني العالم،‌ محمد البرادعي اين مطالب را در حالي ايراد کرد که طرفداران محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده مصر همچنان به تظاهرات و اعتراضات خود ادامه مي دهند. 
محمد امين خبرنگار اين شبکه در قاهره در گزارشي در اين باره که با پخش تصاويري از کنفرانس خبري کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و محمد البرادعي در قاهره همراه بود گفت: هنوز اين کنفرانس خبري به پايان نرسيده است که مصري ها منتظر نتايج سفر وي به قاهره و ديدارهاي وي با طرف هاي بحران سياسي در مصر هستند. اين در حاليست که سخنان اشتون سطحي و مبهم بود و حتي از اشاره به نتيجه ديدار خود با رئيس جمهور برکنار شده مصر  خودداري کرد. 
خبرنگار در ادامه با اشاره به اين که البرادعي اعلام کرد طرح هاي زيادي وجود دارد اما اولويت با توقف خشونت است، افزود: در همين حال احزاب جريان استقلال نيز اعلام کردند تنها طرح براي خروج از بحران طرحي است که مردم مصر به آن راي بدهند. اين جريان همچنين به دنبال سفر کاترين اشتون به مصر هرگونه دخالت خارجي و بخصوص اروپايي در مصر را براي ترسيم سياست هاي اين کشور، رد کرد. 
احمد الفضالي رئيس حزب دموکراتيک صلح گفت: هرگونه دخالت اشتون را براي اعمال فشار به نفع مرسي يا طرفداران وي رد مي کنيم. ما همچنين مخالف دخالت هاي آمريکا براي از بين بردن وحدت مخالفان و گروه هاي سياسي جديد در مصر هستيم. 
در ادامه گزارش آمده است: در همين حال روزنامه نگاران مخالف کودتا نيز با تجمع در مقابل مقر انجمن روزنامه نگاران، مخالفت خود را با آنچه آن را کودتاي نظامي عليه قانون اساسي ناميدند اعلام کردند و خواستار بازگشت محمد مرسي به قدرت  شدند. 
خبرنگار افزود: شماري از زنان و بخصوص مادران قربانيان حادثه سحرگاه شنبه در خيابان نصر نيز با برپايي تظاهرات بر حمايت خود از مشروعيت تاکيد کردند. 






برچسب ها: بین الملل ، مصر ، البرادعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار