عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران با بيان اينكه میانگین افزایش قیمت‌ داروها 45 درصد بوده و قيمت اين محصول به سمت ثبات میرود، گفت: افزایش قیمت مجددی در دستور کار قرار ندارد.

دکتر بابک مصباحی، عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه وضعیت چرخه دارویی کشور به نسبت اواخر سال گذشته روند رو به بهبودی را طی می‌کند، به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: قسمت اعظم داروهایی که در گمرک بوده، مراحل کاری و اداری خود را براي آزادسازی طي كرده‌اند.

وی در ادامه به افزایش قیمتهای دارو طی چند ماه اخیر اشاره کرد و بیان داشت: تغییرات قیمتی صورت گرفته كه جهت اصلاح قیمتها بوده و افزایش قیمت مجددی را تا آغاز به کار دولت جدید نخواهیم داشت در واقع قیمتها به سمت ثبات می‌رود.

مصباحي افزود: تعداد اقلام دارویی کمیاب دو رقمی شده و میزان کمبود آنها رو به کاهش است ؛ همچنین میزان نقدینگی که رو به افزایش بود با اختصاص ارز کندتر شده و با پیگیری مسئولان در حال مرتفع شدن است.

 وی همچنین در خصوص کمبود مقطعی که در خصوص برخی اقلام دارویی وجود داشت، تصریح کرد: خطر کمبود مقطعی داروهای معمولی رفع شده و به سمتی می‌رود که ثبات پیدا کند.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه از نظر اختصاص ارز یورو براي دارو دچار مشکل هستیم، خاطرنشان ساخت: مشکلات نقدینگی همچنان وجود دارد اما مسئولان در حال پیگیری بوده و به نسبت چند ماه گذشته وضعیت بهتری را شاهد هستیم./ح
برچسب ها: قیمت دارو ، ارز ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.