مدیر ستاد صیانت و حمایت از آثار فرهنگی گفت : بخش توزیع آثار موسیقی هنرمندان وضعیتی تاسف بار داردبا این همه زحمتی که هنرمندان چه موزیسین یا آهنگساز و یا خواننده که در مسیر خلق یک اثر می کشند احساس می کنیم ارج و منزلت موسیقی کشور فراتر از چیزی که الان هست باید باشد.

سعید جابری انصاری در مورد نظارت بر استودیوهای ضبط موسیقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند که فرهنگ نیازمند هدایت و نظارت مستمر است اگر نظارت درست و دقیق انجام شود مطمئنا ما در آن بخش شاهد منفعت توسعه و رشد هستیم.

وی ادامه داد:بخش توزیع آثار موسیقی هنرمندان وضعیتی تاسف بار دارد با این همه زحمتی که هنرمندان چه موزیسین یا آهنگساز و یا خواننده که در مسیر خلق یک اثر می کشند احساس می کنیم ارج و منزلت موسیقی کشور فراتر از چیزی که الان هست باید باشد.

مدیر ستاد صیانت و حمایت از آثار فرهنگی با اشاره به هدف از نظارت بر استودیوهای موسیقی برای ایجاد امنیت سرمایه گذاری در حوزه موسیقی تصریح کرد: بایستی دسترسی آسان این محصولات به مردم با قیمت مناسب و غیر کپی صورت بگیرد و از منفعت فروش آثار بتوانیم منبع درآمدی برای این هنرمندان ایجاد کنیم تا آنها بتوانند آثار فاخری را تولید کرده و در اختیار مردم قرار دهند.

جابری انصاری بیان کرد :بعد ما بتوانیم با نظارت هایی که انجام می دهیم ،امنیت سرمایه گذاری را در حوزه موسیقی فراهم کنیم در بحث استودیوها هم اعتقاد داریم که فضای آنها مشخص شود برخی استودیوها ممکن است کار زیرزمینی انجام دهند که تکلیف آنها مشخص است و با آنها برخورد می شود ما سعی داریم روی چاپ خانه ها و کارخانجات تولید الواح فشرده که مبدا تولید یک اثر هستند نظارت دقیق تری انجام دهیم.

جابری انصاری در خاتمه با تاکید بر راهگشا بودن این حرکت برای حل مشکلات موجود در حوزه موسیقی اظهار داشت: این نظارت تا حالا ضعیف بوده یا انجام نشده است. اگر هم بوده در سطح پایینی انجام شده است این اتفاق باید بیفتد مطمئنا این موضوع راهگشا می شود برای مثال به افرادی که آثار خود را طریق ماهواره ها در خارج از کشور پخش می کنند نباید مجوز داد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.