اقتدار پرستاران مانع از بي نظمي پزشکان مي‌شود

اقتدار پرستاران مي‌تواند جلوي بي‌نظمي پزشکان در بيمارستان‌ها را بگيرد.

محمدرضا يگانه مدير خدمات پرستاري دانشگاه علوم پزشکي گيلان در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران، گفت: اگر معاونت پرستاري جايگاه مستقل خود را در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي پيدا کند قطعا مي‌تواند پرستاري را به جايگاهي در زمان‌هاي بسيار دور که مديريت خوبي را در بيمارستان‌هاي دولتي اعمال مي‌گردد و جلوي بي‌نظمي‌هاي پزشکي را مي‌گرفت برگرداند.

يگانه اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر در بخش‌هاي مختلف بيمارستاني اعم از دولتي و خصوصي پزشکان که مي‌خواهند ويزت کنند هر ساعتي که دوست داتشه باشند مي‌آيند تا بيمار را ويزيت کنند.

وي گفت: قطعا اجراي مصوبه صدور پروانه کار پرستاري ضمن ايجاد انگيزه در پرستاران وجهه و شخصيت حرفه‌اي پرستاران را به آن‌ها باز مي‌گرداند و مي‌توانند خدمات بهتري را به مددجويان ارائه دهند همچنين از بار کاري دولت در نظام سلامت نيز مي‌کاهد.

وي صدور پروانه کار پرستاري را موجب افزايش اختيار و استقلال پرستاران دانست و تصريح کرد: با توجه به اينکه با صدور پروانه کار پرستاري اکثر پرستاران داراي برد تخصصي مي‌شوند، نهايتا مي‌توانند کارهاي تخصصي مورد نياز را در سطح جامعه در حد اختيار و مسئوليت خود انجام دهند و اين علاوه بر پرستاران به نفع خود مردم و نظام سلامت است.

وي خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر پرستاراني که در مراکز مشاوره پرستاري خدمات رساني مي‌کنند به رغم تمام هزينه‌هايي که براي داير کردن يک مرکز مي‌کنند قادر به ارائه خدمات در مراکز مشاوره و دريافت ويزيت نيستند و تمام اين خدمات منوط به ارائه خدمات در منزل است که با اجراي پروانه کار پرستاري بسياري از اين دست مشکلات پيش روي پرستاران، خود به خود رفع مي‌شود./ع2

برچسب ها: پرستار ، پزشک ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار