معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با تاکید بر لزوم یاری رسانی به محرومان با تأسی به سیره امیرالمومنین(ع)، گفت: برای یاری رسانی به محرومان و ایتام، در کنار توجهات مادی، به ‌موضوع عاطفی و اکرام بیشتر توجه شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی با اشاره به لزوم کمک به فقرا و نیازمندان و اکرام ایتام، گفت: یکی از مسائلی که در آموزه‌های اسلامی و سیره اهل بیت علیهم‌السلام بر آن تاکید شده است، مسئله کمک به محرومان و ایتام است.

وی با اشاره به جایگاه توجه به ایتام در قرآن، گفت:‌ در سوره مبارکه "ضحی" خدا به پیامبر(ص) می‌فرماید که تو یتیم بودی، نیازمند بودی و خدا نیاز تو را برطرف کرد و شرایط سختی داشتی و خدا به تو کمک کرد. این جایگاه رسیدگی به یتیمان را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینخانی به آثار اکرام ایتام در جامعه اشاره کردو گفت: با ترویج فرهنگ اکرام، افرادی که در جامعه نیاز به سرپرست و حمایت مادی و معنوی و عاطفی دارند؛ به آرامش دست می‌یابند. این فرهنگ موجب می‌شود که این قشر جامعه، ‌مشکل مضاعفی بر از دست دادن والدین خود نداشته باشند و بتوانند روی پای خود بایستند و در مسیر پیشرفت گام بردارند.

وی، پیامبر را بالاترین الگو برای همگان به ویژه ایتام معرفی کرد و گفت: بالاترین افتخار یتیمان آن است که خداوند بهترین بنده خود را از آنان قرار داد؛ هر چند نبی مکرم اسلام(ص) یتیم بودند، ولی توانستند به عالی‌ترین مراتب معرفتی دست یابند و به مقام قرب الهی برسند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه افزود: تربیت پیامبر(ص) نشان می‌دهد که این امکان برای یتیمان نیز وجود دارد که با کمک گرفتن از خداوند به مراتب بالای معنوی دست یابند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی در پایان تاکید کرد: با تأسی به سیره اهل بیت(ع) به ویژه امیرالمومنین علی(ع)، به یاری محرومان جامعه و ایتام بشتابیم./س

برچسب ها: قم ، یاری ، محرومان ، سیره ، امیر ، مومنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.