مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: میزان غلظت هوا در برخی روزها 20 برابر بیشتر از حد استاندار ثبت شده است.

فرهادی درگفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش ریزگردها در آلودگی هوا گفت: بیش از سال 84 خبری از ریز گردها در استان قزوین وجود نداشت، اما از سال 84 در بعد 22 استان از جمله قزوین در معرض این تهدید زیست محیطی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: بر طبق سنجش های انجام شده توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان در 6 ماهه نخست سال 91 آلودگی هوا توسط ریز گردها در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته رشد چشمگیر داشته است به طوری که در 4 سال اخیر 165 روز با این پدیده رو به رو شده ایم .
فرهادی با بیان این مطلب که در 6 سال اخیر غلظت هوا دربرخی روزها 20 برابر از حد استاندارد گزارش شده افزود: از ابتدای امسال نیز نزدیک به 30 روز هوای ناسالم را تجربه کردیم این در حالیست که میزان اعتبارات اختصاص یافته از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برای استان قزوین بسیار اندک و حدود 25 صدم درصدر اعتبارات کشوری محیط زیست است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به فعالیت 3 هزار و 600 واحد صنعتی در سطح استان اظهارداشت: بعضی از ریز گردهای استان نیز منشأ داخلی دارد و با توجه به اینکه تعداد آزمایشگاههای معتمد در سطح استان محدود است و تعدادی از صنایع نیز تمایلی به خود اظهاری ندارند ، این امر سبب تشدید آلودگی هوا می شود. فرهادی در پایان خاطر نشان کرد: استان قزوین دارای 3 ایستگاه سنجش آلودگی هوای ثابت و سیار می باشد که پارامتر های مختلف آلودگی هوا از جمله میزان گاز مونو کسید کربن و ریزگردها را به طور مداوم اندازه گیری می کند و نتایج آن را به صورت مستقیم و لحظه ای توسط مرکز کنترل و پایش محیط زیست استان قابل دریافت می باشد./ف
برچسب ها: ریزگرد ، محیط ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار