رئیس فرهنگستان علوم و فرهنگ اسلامی گفت: تنها در زمان ظهور است که انسان‌ها حقیقت شب قدر را درک خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران، با اشاره به توفیق مردم در حضور در این مسجد شریف، اظهار داشت: این مسجد یکی از بهترین مکان‌های عالم است و حضور در این مسجد توفیق می‌خواهد؛ شب قدر شب توسل به امام زمان(عج) است زیرا قلوب مرده به دست امام زمان احیا میشود.

وی افزود: خدای متعال قلوب را زنده میکند و این نقش نیز در زمین به امام زمان (عج) واگذار شده است؛ ایشان قلوب را زنده میکنند؛ همان‌گونه که امام حسین (ع) به زهیر عنایت کردند و به حیات رسید.

وی افزود: نهج‌البلاغه گوشه‌ای از بیانات امام علی (ع) و مربوط به سال‌های حکومت حضرت است؛ یعنی در 25 سال خانه‌نشینی ایشان بسیاری از این معارف ذکر نشده است؛ یکی دیگر از اوصاف حضرت، شجاعت بود که خداوند نیز به آن اشاره کرده است؛ شجاعت و عدالت امام علی (ع) صرفاً شجاعت و عدالت دنیوی نیست و قطعاً افق معنوی بالایی را مد نظر دارد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: بدون شک اگر می‌خواهیم همسفر اهل بیت (ع) شویم باید همسان اهل بیت شویم؛ آن‌ها ما را به توحید و دوری از دنیا دعوت می‌کنند و از ما می‌خواهند که ما نیز همین نگاه را به دنیا داشته و کم‌ترین اهمیت را برای آن قائل باشیم؛ حضرت از ما متوقع هستند که ما نیز همین نگاه را داشته باشیم که دنیا را این قدر کم در نظر بگیریم.

میرباقری در پایان خاطرنشان کرد: حقیقت شب قدر در زمان ظهور واقع می‌شود و همه پرده‌های معنوی کنار می‌رود و مردم حقیقت نزول برکات و انوار را حس خواهند کرد./س

برچسب ها: قم ، شب ، قدر ، ظهور ، امام ، زمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.