وی خاطرنشان کرد: پیشوای نخست شیعیان در دوران زندگی خود به شدت موضوع عدالت را پیگیری میکرد و در تعبیرات مختلف ذکر شده که امام در محراب عدالت به شهادت رسید.
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن عنوان داشت: قرآن در آیات مختلف عدالت و عدل را از موضوعات مهم میداند و از عدالت و عدالتطلبی حمایت کرده و بر اساس نگاه قرآن عالم بر اساس عدل استوار است.
وی ادامه داد: اگر عدل خدا در نظام تکوین نبود نظام تکوین قوام پیدا نمیکرد و همین طور در جوامع انسانی اگر عدالت نباشد جامعه قوام و کمال پیدا نمیکند.
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن ادامه داد: در عدل امام علی(ع) فرقی بین مومنان و کافران نیست و کافر و مومن از عدالت وی بهره مند بودند.
وی یادآور شد: عدالت امام علی(ع) جاذبه و دافعه داشت و شخصیتهایی مانند مالک اشتر را جلب کرده بود و افراد زیادی مانند طلحه و زبیر و معاویه از پیرامون وی پراکنده شدند.
یوسفیمقدم عنوان داشت: سکوت امام علی(ع) سکوتی بود که ناشی از ظلم و تعدی است و وی برای مصلحت اسلام، حفظ اسلام و اساس دین سکوت کرد ولی اگر نیاز به تذکر و برخورد بود حضرت قیام میکرد./س