يك توليد كننده چاي كمبود بارندگي و رهاسازي باغات چاي توسط كشاورزان را از عوامل كاهش ميزان توليد اين محصول در كشور عنوان كرد.

جليلي در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: امسال به دليل مساعد نبودن هوا توليد ما نسبت به سال گذشته با كاهش 40 درصدي مواجه بوده است.

وي با اشاره به اين كه در سال هاي اوليه ي بعد از پيروزي انقلاب، ميزان توليد چاي در كشور حدود 70 هزار تن بوده و اكنون به كم تر از 20 هزار تن رسيده است، افزود: عواملي مثل قطع سوبسيد هاي دولت به كشاورزان و دير پرداخت شدن مطالبات آن ها باعث شده است كه كشاورزان در زمينه ي توليد چاي نسبت به ساليان گذشته عقب بمانند.

جليلي با بيان اين مطلب كه حل مشكلات فوق تنها به دست دولت ممكن است، ادامه داد: دولت بايد براي اين كار برنامه ريزي مدوني انجام دهد و در ميان راه آن را رها نكند.

وي با اشاره به اين كه  در شرايط موجود اميدي به  افزايش توليد نيست، افزود ك ظرفيت 1500 تني توليد چاي كشور به 150تن كاهش يافته است.

لازم به ذكر است پيش از اين نيز بسياري از مسوولان صنعت چاي در مصاحبه هاي مختلف از كاهش توليد اين محصول در سال جاري به دليل خشك سالي و بي انگيزگي چايكاران خبر داده بودند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ، چای ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار