«پنهان زیر باران» خاطرات «علی ناصری» یكی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس است كه با تدوین «سیدقاسم یاحسینی» توسط انتشارت سوره مهر برای دهمین بار منتشر خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل ازسوره مهر٬ راوی خاطرات، سردار علی ناصری مسئول اطلاعات‌ عملیات لشكر هفت ولیعصر(عج)، جانشین مركز اطلاعات‌ عملیات قرارگاه كربلا، فرمانده تیپ 6 امام حسن عسگری‌ (ع) و جانشین قرارگاه نصر بوده كه سرانجام در تیرماه سال 1385 بازنشسته شده و خاطرات وی كه حاصل ماه ها گفت و گو و مصاحبه‌های طولانی او با گردآورنده كتاب (سید قاسم یاحسینی) است.

سید قاسم یاحسینی درباره این كتاب اظهار داشت: برای تدوین این كتاب حدود 70 ساعت مصاحبه با سردار ناصری انجام شد. محتوای این كتاب دربرگیرنده دوران كودكی و نوجوانی ناصری در جاهای مختلف اهواز و روستاهای حومه است. پیروزی انقلاب اسلامی، جذب ایشان به سپاه، شروع جنگ تحمیلی و حضور ایشان در جنگ و مخصوصاً قرارگاه سری نصرت از دیگر بخش‌های كتاب است.

وی ادامه داد: ناصری بعد از عملیات خیبر و قبل از عملیات بدر به اسارت درمی‌آید و حدود 4 سال با نام مستعار اسیر عراق بوده و هر لحظه احتمال این بوده كه نامش فاش شود و جانش به خطر بیفتد. در مجموع كتاب جالبی است كه نكات ناگفته و بیان نشده‌ای از هشت سال جنگ تحمیلی را روایت می‌كند.

تدوینگر كتاب «پنهان زیر باران» در مورد علت انتخاب نام كتاب همچنین تصریح نمود: «یك برش از این كتاب چند سال پیش با عنوان «پنهان زیر باران» منتشر شد. در قسمتی از این مجموعه، سردار ناصری و عده‌ای دیگر برای شناسایی به خرمشهر می‌روند و با كمین عراقی‌ها مواجه می‌شوند و مجبور می‌شوند زیر باران بمانند تا عراقی‌ها بروند و این‌ها نجات پیدا كنند. این قسمت تحت عنوان «پنهان زیر باران» چاپ شد. همچنین باران در این‌جا یك حالت استعاره‌ای دارد هم بلاست و هم نعمت و زیر باران یعنی زیر تیغ جنگ ماندن.

در مقدمه این كتاب آمده است: «این كتاب خاطرات مرد بلندبالایی است كه آشنای ایل‌ مردان روزگار خود است، اما پیش از همه ما این نیزارهای هور هستند كه او را می‌شناسند و حتی نام كوچكش را می‌دانند. این آبراه‌های باریك و پیچ در پیچ هستند كه نگاه تیزبین او را در لابه لای چولان‌ها نگه داشته‌‌اند، تا روزی گواهی بدهند كه مردی تنها و جسور این آب‌گرفتگی‌های مرموز را در مه و در شرجی، وجب به وجب شناسایی كرده است...

كتاب «پنهان زیر باران» تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است كه در 496 صفحه، شمارگان 2200 نسخه توسط انتشارت سوره مهر به چاپ دهم می‌رسد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.