تیم شطرنج نوجوانان کشورمان در دور پایانی مسابقات قهرمانی جهان که در کشور چین برگزار شد برابر هند مغلوب شدند و به مقام هشتمی مشترک بسنده کردند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در دور دهم و پایانی مسابقات قهرمانی تیمی زیر 16 سال جهان،تیم کشورمان بر روی میز یک مسابقات به دیدار تیم قدرتمند هند رفت.
 
در این دیدار خادم الشریعه در میز دوم به تساوی رسید، اما 3 بازیکن دیگر کشورمان عسگری زاده، لرپری زنگنه و موسوی در برابر حریفان خود مغلوب شدند. با این شکست تیم کشورمان 14 امتیازی باقی ماند.
 
هند با این پیروزی برابر ایران با 18 امتیاز قهرمان مسابقات شد. روسیه با 17 امتیاز دوم و ترکیه و مجارستان با 15 امتیاز سوم و چهارم شدند.
 
تیم های چین1، آمریکا، یک تیم باشگاهی از چین و ایران با 14 امتیاز مشترکا مقام های پنجم تا هشتم را کسب کردند که تیم نوجوانان کشورمان به دلیل پوئن شکنی ضعیف تر در جای هشتم قرار گرفتند.
 
گفتنی است در رده بندی اولیه تیم کشورمان بخت هشتم قهرمانی مسابقات بود.
 
لازم به ذکر است در این دوره از رقابت ها که از سطح بسیار بالاتری نسبت به سال های گذشته برخوردار بود، 26 کشور جهان در قالب 72 تیم به رقابت پرداختند.
 
در سال گذشته تیم ایران درحالی که بخت دوم قهرمانی مسابقات بود، پس از روسیه به مقام نایب قهرمانی مسابقات دست یافته بود./زر
برچسب ها: شطرنج ، مسابقات ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار