خوزستان/

مردم صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی بگیرند

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: با توجه به بالا رفتن مصرف آب مردم صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی بگیرند تا با کاهش فشار آب مواجه نشوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، محمدعلی صنیعی‌نژاد اظهاركرد: بالا رفتن بی‌سابقه درجه گرما چند استان‌ کشور را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده و باعث افت فشار آب در بسیاری از مناطق این شهرها شده است؛ به همين علت ضروری است که مردم استان در 57 شهر تابعه در مصرف آب شرب و تصفیه شده نهایت دقت را به‌کار گیرند تا با کمبود آب مواجه نشوند.

وی با اشاره به پرهزینه بودن تامین و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی از منابع آب‌های سطحی بر مصرف بهینه و صحیح آب تاکیدکرد و افزود: مردم در فصل تابستان و به‌خصوص در گرم‌ترین ساعات روز که مصرف آب بیشترین حد خود را دارد، سعی کنند مصارف غیرضروری را کاهش دهند تا آب به همه تعلق گیرد و فشار آن کاسته و یا قطع نشود.

رییس هیات مدیره شرکت آبفای خوزستان با بیان این‌که با مصرف بهینه آب می‌توان جلوی هدررفتن این نعمت الهی را گرفت، یادآورشد: در زمان کنونی تمام تاسیسات، تلمبه‌خانه‌ها و تصفیه‌خانهها در مدار است اما باید توجه داشت که در صورت تداوم تشدید مصرف، تاسیسات موجود پاسخگوی نیاز مشترکین نخواهد بود.

صنیعی‌نژاد با بیان این‌که 570 هزار مشترك آب در 57 شهر تحت پوشش آبفا استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند، خاطرنشان‌كرد: با توجه به اطلاعات دست آمده  در حال حاضر هیچ‌کدام از شهرهای استان کمبود آب و نوبت‌بندی آب ندارند اما به این معنا نیست که نباید در مصرف آب صرفه‌جویی کرد./ب


برچسب ها: صرفه جویی ، آب ، جدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.